رئیس پیشین شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به خدشه‌دار شدن قدرت بازدارندگی این رژیم اذعان کرد.

حمله هفتم اکتبر حماس، حملات موشکی حزب الله لبنان، حملات نیرو‌های مقاومت عراق و سوریه، حملات انصارالله یمن، و در نهایت حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی به وضوح نشان داد رژیم صهیونیستی قدرت بازدارندگی خود را در منطقه از دست داده است؛ موضوعی که می‌تواند برای تل آویو گران تمام شود. 

به گزارش الجزیره، میر بن شبات، رئیس پیشین شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد تل آویو نمی‌تواند بدون بازگرداندن قدرت بازدارندگی خود که اکنون خدشه دار شده است، به جنگ غزه پایان بخشد.

وی خاطر نشان کرد: ما مجبور به اعمال تغییراتی در حوزه امنیت هستیم. حقیقت این است که نزدیکی جغرافیایی به دشمن به ما اجازه نمی‌دهد که ریسک‌های غیرضروری بکنیم. 

این مقام امنیتی پیشین صهیونیست با اشاره به نقش آمریکا در جنگ فعلی، گفت: فشاری که ایالات متحده به اسراییل وارد کرد یکی از دلایل طولانی شدن جنگ محسوب می‌شود. دولت بایدن به دنبال آن است که به دستاوردی پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر برسد برای مثال بتواند به جنگ غزه پایان بخشیده و اسرای صهیونیست را آزاد کند. 

شبات در ادامه بار دیگر بر نابودی محور مقاومت فلسطین تاکید کرده، و افزود: این مسئله امکان پذیر نیست که ما بتوانیم یک نظم منطقه‌ای جدید را در خاورمیانه به وجود آوریم مگر آنکه حماس و قابلیت‌های نظامی آن را نابود کنیم. کسانی که استقرار حکومت نظامی اسراییل در غزه را رد می‌کنند گزینه‌های خوبی برای فردای جنگ ندارند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار