ترامپ در جریان سخنرانی انتخاباتی خود در پنسیلوانیا هدف تیراندازی قرار گرفت و زخمی شد.

گزارش‌ها حاکی از وقوع تیراندازی حین سخنرانی انتخاباتی «دونالد ترامپ» کاندیدای جمهوری‌خواه در ایالت پنسیلوانیا است. 

ترامپ پس از این تیراندازی در حالی که خون روی گوش راستش دیده می‌شد، توسط نیرو‌های امنیتی به خارج از محل سخنرانی منتقل شد. 

خبرنگاران حاضر در این سخنرانی اعلام کردند که پیش از آن‌که مأموران سرویس مخفی به سمت ترامپ بشتابند، «مجموعه صدا‌های انفجار بلندی را شنیدند».

بر اساس این گزارش، نیرو‌های سرویس مخفی بلافاصله به سمت ترامپ رفته و وی را پوشش دادند. مأموران، ترامپ را که در آن لحظه مشت‌های خود را در هوا تکان می‌داد، گرفتند و وی را به خارج از صحنه سخنرانی منتقل کردند.

فاکس نیوز هم اعلام کرد: یکی از نمایندگان جمهوری خواه کنگره که در ردیف اول تجمع حضور داشت گفت که صدای ۸ تا ۱۰ گلوله شنیده است و به نظر می‌رسد که چند نفر از جمعیت مورد اصابت قرار گرفته اند.

لحظه تیراندازی به سمت ترامپ

تصویری از لحظۀ سقوط ترامپ پس از تیراندازی

تیراندازی در سخنرانی انتخاباتی ترامپ

تصویر رویترز از ترامپ، لحظاتی پس از سوءقصد

تیراندازی در سخنرانی انتخاباتی ترامپ

لکّه‌های به جا مانده‌ی خون در محل سخنرانی ترامپ

ترامپ

تصویر تک تیراندازان پلیس در حال شلیک به تیرانداز ترامپ

تیراندازی به ترامپ

صحنه‌ای که گفته می‌شود مربوط به فرد شلیک‌کننده به سمت ترامپ است

 سرویس مخفی امنیتی آمریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مهاجمی از یک مکان مرتفع در خارج از محل تجمع حامیان ترامپ چندین گلوله به سمت او شلیک کرد و نیرو‌های این سرویس مهاجم را کشته اند.

برخی منابع خبری به نقل از اداره پلیس باتلر گزارش دادند ضارب «مارک ویولت» نام دارد که از اعضای سازمان چپ افراطی «آنتیفا» است. در فضای مجازی از او ویدئویی در صفحه یوتیوبش منتشر شده که گفته است: «عدالت در راه است».

تصویر منتشر شده از ضارب ترامپ

ضارب ترامپ

ترامپ: گلوله خوردم

ترامپ در پیامی در شبکه اجتماعی خود به نام Truth Social نوشت: گلوله خوردم، یک گلوله از بالای گوش راستم عبور کرد.بعد از مجروحیت خونریزی زیادی داشتم و بعد متوجه شدم چه اتفاقی افتاده است.

ترامپ در ادامه نوشت: باورکردنی نیست که چنین اتفاقی در کشورمان رخ دهد و هنوز چیزی از فرد تیرانداز مشخص نیست.

ترامپ زخمی

حادثه تیراندازی به ترامپ ۲ کشته داشت

واشنگتن‌پست اعلام کرد که علاوه بر فرد تیرانداز، یک نفر دیگر نیز هدف شلیک قرار گرفته و کشته شده است.

ترامپ بیمارستان را ترک کرد 

منابع خبری اعلام کردند دونالد ترامپ پس از اصابت گلوله به گوش خود، بیمارستان محلی را ترک کرده و کارزار انتخاباتی خود را به صورت عادی ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا قرار است روز یکشنبه به میلواکی سفر کند تا در آغاز کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان که روز دوشنبه برگزار می‌شود، شرکت کند.

گفتگوی تلفنی بایدن و ترامپ

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با دونالد ترامپ رقیب انتخاباتی خود که هدف تیراندازی قرار گرفت، تلفنی گفتگو کرده است.

کاخ سفید همچنین گفته که بایدن روز یکشنبه در جریان جزئیات جدید درباره تیراندازی عصر شنبه به وقت محلی به ترامپ قرار خواهد گرفت. بایدن همچنین با «جاش شاپیرو» فرماندار پنسیلوانیا و «باب داندوی» شهردار باتلر در ایالت پنسیلوانیا که در آن به ترامپ تیراندازی شد، گفتگو کرده است.

واکنش‌ها به ترور ترامپ

اوباما: در دموکراسی ما مطلقاً جایی برای خشونت سیاسی وجود ندارد

رئیس جمهور اسبق آمریکا در واکنش به تیراندازی به ترامپ اعلام کرد: اگرچه ما هنوز دقیقاً نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است، اما همه ما باید از این که رئیس جمهور سابق ترامپ آسیب جدی ندیده خیالمان راحت باشد و از این لحظه استفاده کنیم تا دوباره خود را به مدنیت و احترام در سیاستمان متعهد کنیم. من و میشل برای او آرزوی بهبودی داریم.

باراک اوباما

بایدن: از شنیدن اینکه ترامپ سالم است و حالش خوب است خوشحالم

جایی برای این نوع رفتارهای خشونت‌بار در آمریکا وجود ندارد، ما باید به عنوان یک ملت متحد شویم تا آن را محکوم کنیم. 

جو بایدن

استاندار ایالت پنسیلوانیا در پی سوء قصد به جان ترامپ گفت: خشونت علیه هر حزب و رئیس سیاسی به هیچ وقت قابل قبول نیست.

سناتور چاک شومر، رهبر اکثریت حزب دموکرات در مجلس سنای آمریکا در پی وقوع سوءقصد به جان دونالد ترامپ گفت: از حادثه تیراندازی در میتینگ انتخاباتی ترامپ وحشت زده‌ام و اکنون احساس راحتی دارم.

مایک کولینز، عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا در توییتی در شبکه ایکس با نکوهش جو بایدن در جریان تیراندازی به ترامپ گفت: «جو بایدن دستور حمله را صادر کرده است.»

پسر ترامپ در واکنش به حمله نافرجام به پدرش از وی تمجید کرد و نوشت: او هرگز از تلاش برای نجات آمریکا دست نمی‌کشد!

تیراندازی در سخنرانی انتخاباتی ترامپ

ایوانکا ترامپ، بزرگ‌ترین دختر ترامپ، نیز در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از مردم به خاطر «عشق و دعاهایشان برای پدرش و دیگر قربانیان خشونت بی‌معنی امروز در باتلر پنسیلوانیا» قدردانی کرد و نوشت: «من از سرویس مخفی و تمامی نیرو‌های اجرای قانون به خاطر اقدامات سریع و قاطعانه‌شان امروز سپاسگزارم. همچنان برای کشورمان دعا می‌کنم. پدر، امروز و همیشه دوستت دارم.»

کامالا هریس: همه این اقدام شنیع را محکوم می‌کنیم

کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا نیز با محکوم کردن تیراندازی به ترامپ گفت: «خشونت‌هایی از این دست در کشور ما جایی ندارد.»

معاون بایدن با ابراز خشنودی از سلامت ترامپ افزود: «همه ما باید این اقدام شنیع را محکوم کنیم و سهم خود را برای اطمینان از اینکه منجر به خشونت بیشتر نشود، انجام دهیم.»

وزیر دفاع آمریکا: خشونت جایی در دموکراسی آمریکا ندارد

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز محکوم کردن تیراندازی به دونالد ترامپ در پنسیلوانیا گفت: «خشونت به هیچ وجه جایی در دموکراسی ما ندارد. این شیوه‌ای نیست که ما در آمریکا اختلافات خود را حل می‌کنیم.»

لوید آستین وزیر دفاع دولت بایدن تصریح کرد: «خوشحالم که گزارش‌ها نشان می‌دهد رئیس‌جمهور سابق در سلامت است و برای او و خانواده‌اش و همه کسانی که تحت تأثیر این حادثه وحشتناک قرار گرفته‌اند، دعا می‌کنم.»

وزیر خارجه آمریکا: از تیراندازی به ترامپ شوکه هستم

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز در واکنش به تیراندازی به دونالد ترامپ در شبکه ایکس نوشت: «در آمریکا جایی برای خشونت سیاسی وجود ندارد و همه ما باید آن را محکوم کنیم.»

وزیر خارجه دولت بایدن افزود: «من از تیراندازی در گردهمایی طرفداران رئیس جمهوری سابق دونالد ترامپ شوکه و ناراحت هستم، اما از اینکه او سالم است سپاسگزارم.»

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: این خشونت سیاسی باید محکوم شود

مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در واکنش به سوء قصد ترامپ در پنسیلوانیا گفت: «این اقدام هولناک خشونت سیاسی، در یک تجمع مبارزاتی مسالمت‌آمیز جایی در این کشور ندارد و باید به اتفاق آرا و قاطعانه محکوم شود.»

او افزود: «من از طریق مقامات امنیتی در جریان این حادثه قرار گرفتم و به نظارت بر تحولات ادامه می‌دهم و به همراه همسرم برای ترامپ و همه شرکت‌کنندگان در کارزار امروز در پنسیلوانیا دعا می‌کنیم و از مجریان قانون که در صحنه به خوبی واکنش نشان دادند، قدردانی می‌کنیم.»

نیکی هیلی: این اقدام هر آمریکایی را باید وحشت زده کند

نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی در واکنش به تیراندازی به دونالد ترامپ «خشونت سیاسی» پیش آمده در تجمع هواداران ترامپ را محکوم کرد.

نیکی هیلی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این باید هر آمریکایی آزادی‌دوستی را وحشت‌زده کند. خشونت علیه نامزد‌های ریاست‌جمهوری نباید هرگز عادی شود.»

واکنش جورج بوش به تیراندازی به ترامپ

جورج بوش، رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز در واکنش به تیراندازی به ترامپ با انتشار بیانیه‌ای گفت: «لورا و من قدردان هستیم که ترامپ پس از سوء قصد بزدلانه به جانش، سالم است؛ و ما مردان و زنان سرویس‌های امنیتی را به دلیل پاسخ سریع‌شان ستایش می‌کنیم.»

نانسی پلوسی: خشونت سیاسی در آمریکا جایی ندارد

نانسی پلوسی، رئیس سابق دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز تیراندازی در گردهمایی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق را محکوم کرد.

پلوسی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به عنوان کسی که خانواده‌اش قربانی خشونت سیاسی بوده است، به خوبی می‌دانم که خشونت سیاسی در هر شکلی در جامعه ما جایی ندارد. خدا را شکر می‌کنم که رئیس‌جمهور سابق ترامپ در امنیت است.»

مایک پنس، حکیم جفریس و کلینتون‌ها هم محکوم کردند

مایک پنس معاون سابق ترامپ نیز گفت که او و همسرش برای ترامپ دعا می‌کنند و از همه آمریکایی‌ها خواست به آنها پیوندند. 

حکیم جفریس رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز در بیانیه‌ای گفت که هیچ گونه خشونت سیاسی در دموکراسی آمریکا جایی ندارد. 

بیل کلینتون رئیس جمهور پیشین دموکرات و همسرش هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا نیز با محکوم کردن تیراندازی به ترامپ گفتند که خشونت جایی در آمریکا به ویژه در روند‌های سیاسی ندارد.

بیل و هیلاری کلینتون با انتشار پست‌هایی در شبکه اجتماعی ایکس از سلامت ترامپ ابراز خوشحالی و از سرویس مخفی آمریکا قدردانی کردند.

نخست وزیر کانادا: خشونت سیاسی پذیرفتنی نیست

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا نیز نسبت به تیراندازی به دونالد ترامپ ابراز تاسف شدید کرد و گفت: «خشونت سیاسی هرگز پذیرفتنی نیست. به یاد ترامپ، شرکت‌کنندگان در کارزار انتخاباتی در پنسیلوانیا، و تمامی مردم آمریکا است.»

نتانیاهو از حمله آشکار به ترامپ شوکه شده است

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در شبکه ایکس نوشت که از حمله آشکار به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا شوکه شده است.  هم او و هم همسرش سارا برای ایمنی و بهبودی سریع ترامپ دعا می‌کنند.

ایلان ماسک پس از تیراندازی از ترامپ برای ریاست جمهوری حمایت کرد

ایلان ماسک، مدیر عامل و میلیاردر شرکت تسلا گفت: پس از حادثه پنسیلوانیا، از دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری حمایت خواهد کرد.

ماسک در پستی در ایکس اظهار داشت: «من کاملاً از رئیس جمهور ترامپ حمایت می‌کنم و امیدوارم به سرعت بهبود یابد.» او بعداً افزود: آخرین باری که آمریکا نامزدی به این سختی داشت، تئودور روزولت بود.

رابرت کندی جونیور: در وضعیت مشابه ۱۹۶۳ قرار گرفته ایم

رابرت کندی جونیور که قصد خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به عنوان یک نامزد مستقل اعلام کرده بود، تیراندازی در گردهمایی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا با ترور جان اف کندی سی و پنجمین رئیس جمهور این کشور در دهه ۱۹۶۰ مقایسه کرد.

او در مصاحبه با NewsNation گفت: زمانی که عمویم [رئیس‌جمهور کندی]در سال ۱۹۶۳ ترور شد، چنین شکافی در [جامعه آمریکا]رخ داد. جنگ داخلی آمریکا [۱۸۶۱-۱۸۶۵]و امروز دوباره در این وضعیت قرار گرفته ایم.»

رئیس جمهور آرژانتین: نیرو‌های چپ به دنبال بی‌ثبات کردن دموکراسی هستند

خاویر میلی، رئیس جمهور آرژانتین از تلاش‌های نیرو‌های چپ برای بی‌ثبات کردن دموکراسی در بحبوحه تیراندازی در گردهمایی انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا انتقاد کرد.

میلی در شبکه اجتماعی X نوشت: جای تعجب نیست که چپ‌های بین‌المللی در وحشت از دست دادن انتخابات مستاصل شده‌اند، که امروز می‌بینند ایدئولوژی بدشانسی در حال تسلیم شدن است و آماده بی‌ثبات کردن دموکراسی‌ها و ترویج خشونت برای به دست گرفتن قدرت هستند. آنها برای تحمیل برنامه واپس گرایانه و خودکامه خود به تروریسم متوسل می‌شوند. من آرزوی بهبودی سریع برای ترامپ و برگزاری منصفانه، مسالمت آمیز و دموکراتیک برای انتخابات آمریکا دارم.

گوترش برای ترامپ آرزوی بهبودی کرد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، تیراندازی درگردهمایی انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را محکوم کرد و برای این سیاستمدار آرزوی بهبودی سریع کرد.

در پیام دبیرکل سازمان ملل که توسط نماینده او منتشر شد آمده است: «دبیرکل به صراحت این اقدام خشونت‌آمیز سیاسی را محکوم می‌کند. او برای رئیس جمهور ترامپ آرزوی بهبودی سریع دارد.»

پیام مادورو برای ترامپ و مردم آمریکا 

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، سوءقصد به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را محکوم کرده و برای مردم آمریکا صلح و آرامش ابراز امیدواری کرد.

 این را ایوان گیل پینتو، وزیر امور خارجه جمهوری بولیواری در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد و نوشت: «نیکولاس مادورو رئیس‌جمهور [ونزوئلا]حمله به دونالد ترامپ نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا را محکوم می‌کند و برای او آرزوی بهبودی سریع دارد. ما برای مردم ایالات متحده صلح و آرامش امیدواریم».

اوربان: دعای من با رئیس جمهور  ترامپ است

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان که روز پنجشنبه پس از پایان نشست ناتو در واشنگتن دی سی برای دیدار با ترامپ راهی فلوریدا شدبود نیز بیانیه‌ای درباره این تیراندازی صادر کرده است.
اوربان در ایکس نوشت: افکار و دعای من با رئیس جمهور  ترامپ در این ساعات تاریک است.

کیشیدا: باید در برابر هر شکلی از خشونت سیاسی محکم ایستاد

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، به سوءقصد به جان دونالد ترامپ واکنش نشان داد و گفت: ما باید در برابر هر نوع خشونتی که دموکراسی را به چالش می‌کشد، محکم بایستیم. من برای بهبودی سریع رئیس جمهور سابق ترامپ دعا می‌کنم.

ژاپن مشابه چنین خشونت‌های سیاسی اخیر را تجربه کرده است. نمونه آن ترور شینزو آبه، نخست وزیر سابق این کشور در سال ۲۰۲۲ بود که حین مبارزات انتخاباتی به ضرب گلوله کشته شد.

ایلهان عمر، نماینده دموکرات کنگره آمریکا تیراندازی آشکار در گردهمایی انتخاباتی دونالد ترامپ را غم انگیز توصیف کرد.

عمر در یک پست اجتماعی نوشت: شنیدن فاجعه‌ای که امروز در گردهمایی ترامپ رخ داد، غم انگیز است. ما باید اعمال خشونت آمیز را محکوم کنیم و برای قربانیان دعا کنیم. امیدوارم آرامش و شایستگی حاکم شود.

بورل: از خبر حمله به ترامپ شوکه شدم

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم گفت: از شنیدن خبر حمله به ترامپ شوکه شدم و شدیدا آن را محکوم می‌کنم. بار دیگر شاهد خشونت اقدامات خشونت‌آمیز و غیرقابل قوبل علیه نمایندگان سیاسی هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۴۴
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۴ تير ۱۴۰۳
مطمئنا از این اتفاق بهترین ابزار تبلیغاتی و جلب توجه برای تیم انتخاباتی ترامپ خواهد بود. مشاورین ترامپ به خوبی راه و روش استفاده از این مسائل رو به نفع خودشون دارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۲۴ تير ۱۴۰۳
کاش میزد وسط پیشونی نجسش
شهوت از نوک پا تا موی سر این کثافت میباره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۴۳ ۲۴ تير ۱۴۰۳
ترامپ یک گوش ، ?????
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۲۴ تير ۱۴۰۳
حیف شد سه سانت این طرف بود عالی بود آخرش ترتیبش رو میدن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۳۳ ۲۴ تير ۱۴۰۳
انشاالله دفعه بعد توی مغزش میخوره
Iran (Islamic Republic of)
کار خودشونه
۰۷:۳۱ ۲۴ تير ۱۴۰۳
کار خودشونه
Iran (Islamic Republic of)
H
۰۷:۳۱ ۲۴ تير ۱۴۰۳
همه ما انسانیم نباید ازمرگ هرانسان دیگری خودمان رو خوشحال نشون بدیم حال آن انسان هرچقدر حیوان باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۴ تير ۱۴۰۳
کار خودشون بوده
بعد از این ترور حمایت ها از ترامپ بیشتر شد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۷:۲۹ ۲۴ تير ۱۴۰۳
کاش در زمان ریاست جمهوریش بره به درک تا انتقام کامل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۲۴ تير ۱۴۰۳
انتقام سردار سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۲۴ تير ۱۴۰۳
چقدر ساده اید؟! پول داده فیلم هالیوودی ساخته، اول صدای شلیک بعد خون رو صورت بعدتر مظلوم نمایی و در آخر کسب ریاست جمهوری آمریکا. این وسط فقط به تیرانداز نارو زدند کشتنش با یکی تو تماشاچی ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۲۴ تير ۱۴۰۳
صد در صد کار خودشونه، یه نمایش هالیوودی دیگه مثل 11 سپتامبر ولی اینبار برای افزایش محبوبیت ترامپ، فقط بدبخت اون تیرانداز که سرش رو کردن زیر آب در حالی که اصلا تیری از جانب اون شلیک نشده بود. مسخره ها!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۲۴ تير ۱۴۰۳
حس میکنم امریکایی ها هم از انتخابات ایران الگو گرفتن دارن میرن به سمت رسیدن به وحدت
وگرنه اینا تا دیروز میخواستن سر تن رقیبشون نباشه
ایران الگوی امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۸ ۲۴ تير ۱۴۰۳
اطمینان داشتم انتقام در راه است.. خدا رو شکر
Iran (Islamic Republic of)
پژوهش
۰۶:۵۳ ۲۴ تير ۱۴۰۳
همه اش شو تبلیغاتیه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۰ ۲۴ تير ۱۴۰۳
اینا کار خودشونه، اينا همه صحنه سازی واسه بازی دادن افکار عمومی هستس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۲۴ تير ۱۴۰۳
مرگ بر اسرائیل مرگ بر آمریکا مرگ بر ترامپ کثیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۲۴ تير ۱۴۰۳
لابد جنگ دیگری در راه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۷ ۲۴ تير ۱۴۰۳
مرگ بر ترامپ شیطانپرست
Iran (Islamic Republic of)
محمد کاظم دانشی کهن
۰۵:۳۷ ۲۴ تير ۱۴۰۳
یعنی تیری که به گوش این ملعون اصابت کرده بعدش به هیچ کس نخورده ؟ چه تیر سر براه و حرف گوش کنی بوده . این نمایش حتماً یکی از جلوه های ویژه هالیووده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۶ ۲۴ تير ۱۴۰۳
ترامپ به این راحتیا نباید بمیره باید کرم بزنه و زجر کش بشه و روزی هزار بار آرزوی مرگ کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۸ ۲۴ تير ۱۴۰۳
فرصت خوبی بود برای انتقام اما حیف سالم در رفت خدالعنتت کنه ترامپ قمار باز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۱ ۲۴ تير ۱۴۰۳
کاش کشته شده بود حیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۱ ۲۴ تير ۱۴۰۳
دم بچه ها گرم ،ای قاتل شهید سلیمانی بدان که آسوده نخواهی ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۴ تير ۱۴۰۳
ضارب یک شخص از تفکر نجس چپ بوده
تفکر چپ : فمینیسم ، همجنس بازی ، پذیریش مهاجران جنایت کار ، ناشایسته سالاری بخاطر رنگ پوست ، حامی سقط جنین ، افکار و اعمال مستهجن و مبتذل
سردار سلیمانی که پرچمش بالاست ولی لعنت به تفکر چپ
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۰۴:۱۵ ۲۴ تير ۱۴۰۳
هیچیش نشد که،یعنی از گلوله با اون سرعت هم جاخالی داد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۲۴ تير ۱۴۰۳
اگه جا خالی میداد حتما بهش میخورد چون از اول هم قرار نبوده بهش بخوره وگرنه چرا در رقابتهای انتخاباتی این اتفاق بیفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۲ ۲۴ تير ۱۴۰۳
سلام،الحمدالله الهی شکر ،خدا بلای بیشتری به ترامپ ملعون و به دولت آمریکا شیطان و رئیس جمهور های قبل و بعدش بده لعنت و نفرین خدا بر ترامپ و لعنت و نفرین خدا بر بایدن و اسرائیل صهیونیست و نتانیاهو و همدستانشان باد .
آخرین اخبار