تحلیلگر سابق پنتاگون گفت، سوء قصد ناموفق علیه ترامپ، یک علامت هشداردهنده یا «صدای بیدارباش» در مورد ترس جدی دولت رقیب ایالات متحده از بازگشت او به کاخ سفید است.

 «کارن کویتکوفسکی» تحلیلگر کهنه کار پنتاگون و سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی آمریکا، امروز (یکشنبه) به اسپوتنیک گفت: «این تیراندازی به جان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور زنگ هشداری درباره این است که نومحافظه‌کاران دموکرات و دولت موازی و رقیب موجود چقدر نگران انتخابات ریاست جمهوری آتی هستند.»

در این تیراندازی دست کم ۲ شلیک به سوی ترامپ در جریان این تجمع در پنسیلوانیا صورت گرفت که یکی از آنها به گوش راست ترامپ برخورد کرد و باعث جراحت وی شد.

ترامپ ۷۸ ساله به سرعت روی زمین خزید که به گفته مفسران، باعث نجات جانش شده است.

این تحلیلگر سابق پنتاگون همچنین توضیح داد که این حمله در خلأ سیاسی رخ نداده است، بلکه از روشی هیستریکی پیروی می‌کند که معتقد است ترامپ در صورت انتخاب شدن به نوعی دیکتاتور تبدیل خواهد شد.

همچنین این تیراندازی به دنبال هشدار‌های مکرر مبنی بر اینکه همان نهاد رسمی دولت موازی که در اولین دوره ریاست جمهوری ترامپ از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ سعی در جلوگیری از سیاست‌های خارجی و امنیت ملی ترامپ داشت، مصمم به جلوگیری از قدرت گرفتن مجدد اوست.

این تحلیلگر همچنین خاطرنشان کرد: «زبان چپ‌ها به طرز هیستریکی در مورد ترامپ اغراق‌گونه است و اقدامات چپ‌های وحشت زده یا اقدامات هماهنگ دولت موازی علیه او ممکن است اتفاق بیفتد و به نظر می‌رسد ما امروز شاهدش بودیم.»

کویاتکوفسکی همچنین گفت به نظر می‌رسد سرویس مخفی که مسئولیت حفاظت از رئیس جمهور ایالات متحده و نامزد‌های اصلی ریاست جمهوری را بر عهده دارد، قاطعانه و با موفقیت در دفاع از او عمل کرده و فرد مسلح را کشته است.

وی افزود: «ظاهرا سرویس مخفی در دفاع از ترامپ سریع و با خشونت عمل کرد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار