ابوالفتح گفت: آمریکا جامعه‌ای دو قطبی است و هم راست و هم چپ افراطی در جامعه آمریکا هستند و دست به خشونت می‌زنند و شرایط را سخت‌تر می‌کنند.

کامران ابوالفتح در گفتگو با شبکه خبر درباره ترور نافرجام ترامپ در کارزار انتخاباتی خود اظهار کرد: فعلا که چند ساعتی از این حادثه گذشته برای ترامپ تنها خراشی در گوش او پیش آمده و لطمه شدیدی وارد نشده و ترامپ در رقابت‌های انتخابتی حاضر خواهد بود.هفته آینده کنوانسیون ملی حزب جمهوری خواهان برگزار می شود و آن جا ترامپ رسما به عنوان نامزد نهایی این حزب معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: روال انتخابات ادامه خواهد داشت، اما این حادثه شانس پیروزی دونالد ترامپ را افزایش می‌دهد. اکنون این احساس همدری مهم است. رای دهندگان آمریکایی و رای دهندگان مستقل و مردد‌ها با این اتفاق ترامپ رای می‌دهند.اگر تا پیش از این حادثه دونالد ترامپ شانس خوبی برای انتخاب به عنوان رئیس جمهور داشت. اکنون این شانس افزایش نیز پیدا کرده است.

ابوالفتح افزود: اکنونشاهد نوعی هرج و مرج بر سر ماندن بایدن در انتخابات هستیم و وضعیت برای جمهوری خواهان بهتر است. فعلا باید منتظر باشیم. انتخابات ۲۰۲۴ انتخابات خاصی در امریکا است. جامعه آمریکا اکنون ملتهب است و با وجود شرایط بی ثباتی های زیادی را شاهد هستیم و خواهیم بود.

کارشناس مسائل بین الملل درباره گروه آنتی فا که ضارب شخص ترامپ عضوی از آن بوده نیز اظهار کرد: این گروه فکری نوعی انارشیست‌هایی هستند و مشکلشان قدرت و سلطه و دخالت دولت در تمام امور هستند. چپ افراطی ها همان هایی هستند و دولت ترامپ به آن‌ها تروریست می‌گفت. 

وی ادامه داد:در اعتراضات جرج فلوید  در آمریکا ترامپ انگشت اتهام را به سمت آن‌ها نشانه گرفت و اکنون هم طبیعی است که کمپین ترامپ این گروه را عامل اصلی بداند. البته باید صبر کنیم اخبار از فضای هیجانی خارج شود تا موضوعات مشخص شود. 

وی ادامه داد: جامعه آمریکا دو قطبی هست و هم راست و هم چپ افراطی در جامعه آمریکا هستند و دست به خشونت می‌زنند و شرایط را سخت‌تر می‌کنند.

ابوالفتح در انتها گفت:در این کشور همیشه این اقدامات خشونت آمیز وجود داشته و باید در ابتدا تحقیقات انجام شود و مشخص شود که این اتهام به ضارب کشته شده واقعیت دارد. همه جیز به گذشت زمان بستگی دارد تا بتوانیم مشخص کنیم این اقدام توسط چه گروهی بوده است. به هر حال ترامپ مخالف زیاد دارد و سو قصد به ترامپ و بایدن چندان در این جامعه که خشونت به شدت بالا است و اسلحه همه جوره است. خیلی هم دور از واقع نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۴ تير ۱۴۰۳
ترامپ پول داده که نکشه فقط زحمی کنه
آخرین اخبار