جمعیت زندانیان فلسطینی از بازداشت گسترده فلسطینیان در کرانه باختری درپی یورش صهیونیست‌ها به این منطقه خبر داد.

نگرانی از گسترش جنگ غزه به کرانه باختری باعث شده است مقامات تل آویو تدابیر امنیتی در این منطقه را تشدید کنند. ساکن بودن بیش از ۷۰۰ هزار صهیونیست در کرانه باختری که معادل ۱۰ درصد از جمعیت رژیم صهیونیستی است به خوبی نشان می‌دهد خیزش فلسطینیان در این منطقه می‌تواند تامین امنیت را به شدت دشوار سازد. این رو، تعجبی ندارد صهیونیست‌ها به طور گسترده در حال بازداشت فلسطینیان در کرانه باختری هستند.

به گزارش الجزیره، جمعیت زندانیان فلسطینی، یک گروه حقوق بشری فعال در دفاع از زندانیان فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی از یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری و دستگیری گسترده غیرنظامیان خبر داد. 

در این بیانیه آمده است: نظامیان صهیونیست با یورش به مناطق مختلف غزه ۱۵ فلسطینی از جمله یک زن و یک زندانی آزاد شده را دستگیر کردند. 

داده‌های آماری نشان می‌دهد یک نفر از هر ۵ فلسطینی ساکن کرانه باختری دستکم یک بار سابقه بازداشت شدن از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی و بازجویی از سوی این نظامیان را داشته است. 

از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون ۹ هزار و ۳۰۰ فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست دستگیر شده اند. ۳ هزار و ۴۵۰ از این دستگیر شدگان بدون برگزاری جلسه دادگاه و تفهیم اتهام در بند صهیونیست‌ها هستند. 

از زمان جنگ ۱۹۶۷ رژیم صهیونیستی و اعراب که به اشغالی کرانه باختری و باریکه غزه منجر شد تا به امروز برآورد می‌شود نظامیان صهیونیست یک میلیون فلسطینی را دستگیر کرده باشند که بالاترین نرخ بازداشت شدن غیرنظامیان از سوی اشغالگران در طول تاریخ محسوب می‌شود. ده‌ها هزار تن از این بازداشت شدگان کودکان بوده اند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار