به گفته پلیس، بر اثر تیراندازی در بیرمنگام واقع در ایالت آلاباما، هفت نفر از جمله یک پسر پنج ساله در دو کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به نقل  از "ایندپندنت", به گفته پلیس، بر اثر تیراندازی یکشنبه شب در یک کلوپ شبانه چهار نفر کشته و حداقل ده نفر زخمی شدند.

پلیس افزود که در اوایل روز یکشنبه نیز، ماموران پلیس دو بزرگسال و یک کودک ۵ ساله را در یک خودرو تصادفی در منطقه اکو هایلندز بیرمنگام پیدا کردند که هر سه نفر به ضرب گلوله کشته شده بودند.

اسکات تورموند، رئیس پلیس بیرمنگام روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: تقریباً در ۲۶ سال خدمت من در نیروی پلیس، هفت قتل, ۱۰ مجروح در یک روز سابقه نداشته و فکر می‌کنم که این حادثه احتمالاً غم انگیزترین روز در دوران خدمت من در اداره پلیس بیرمنگام است.

به گفته مقامات تاکنون کسی در ارتباط با این جنایت‌ها دستگیر نشده است، اما رئیس پلیس بیرمنگام گفت که هر دو حادثه "تیراندازی تصادفی" نبوده و افراد خاص هدف قرار گرفته اند.

به گزارش ایرنا، این تیراندازی درحالی صورت می‌گیرد که در جریان تجمع انتخاباتی بامداد یکشنبه در شهر باتلر ایالت پنسیلوانیای آمریکا، فردی ۲۰ ساله به نام توماس متیو کروکس از فاصله تقریبا ده‌ها متر از سلاح نیمه خودکار خود چند گلوله به سمت ترامپ شلیک کرد که یکی از آنها به گوش او و سه گلوله دیگر به حاضران اصابت کرد. در جریان این واقعه، دو نفر از جمله فرد تیرانداز کشته و دو نفر دیگر مجروح شدند.

ایالات متحده در سال‌های اخیر شاهد افزایش قابل توجه جرایم و خشونت‌های تیراندازی دسته جمعی بوده است.

سازمان آرشیو خشونت‌های مسلحانه (GVA) پیشتر اعلام کرده بود که در سال ۲۰۲۳ بیش از ۴۲ هزار نفر در آمریکا با سلاح‌ها گرم و سرد جان خود را از دست دادند.

از سوی دیگر، پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) در گزارشی از افزایش حوادث جنایی در مدارس و دانشگاه‌های این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، از هر ۱۰ مورد حادثه جنایی و خشونت در این کشور، یک مورد در مدارس یا دانشگاه‌ها رخ می‌دهد. این گزارش مدعی شده که بیشتر قربانیان این جنایات، دانشجویان سیاه پوست و یهودی هستند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار