استفاده تل آویو از بمب‌های حرارتی باعث سوختگی درجه ۳ در غیرنظامیان فلسطینی در غزه شده است.

گرچه پس از پذیرش طرح صلح آمریکا از سوی جنبش حماس امیدواری‌های برای پایان منازعه و استقرار آتش بس در غزه افزایش یافته است، اما رژیم صهیونیستی نه تنها روی خوشی به طرح صلح نشان نداده بلکه بر شدت حملات خود علیه فلسطینیان افزوده است. 

به گزارش الجزیره، مقامات غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: شدت حملات رژیم صهیونیستی طی ۴۸ ساعت اخیر به غزه به حدی بوده است که منابع بیمارستانی می‌گویند طی این مدت ۳۲۰ کشته یا مجروح فلسطینی را تحویل گرفته اند. این بدان معناست که این باریکه شاهد ۴۸ ساعت خونین بوده است. 

در ادامه این بیانیه آمده است: متاسفانه بسیاری از این کشته‌ها و مجروحان با درجه سوختگی ۳ وارد مراکز درمانی شده اند که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی از تسلیحات ممنوعه همانند بمب‌های حرارتی در این حمله استفاده کرده است. 

منابع بیمارستانی می‌گویند: این تسلیحات حامل مواد شیمیایی مخربی هستند که با تخریب پوست، باعث سوختن گوشت بدن غیرنظامیان می‌شوند. مجروحان این حملات از درد شدید به دلیل سوختگی رنج می‌برند. 

بسیاری از این مجروحان تنها یک روز پس از جراحت با بمب‌های ممنوعه به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست می‌دهند. از همین روی، آمریکا مسئول مستقیم این مسئله است، زیرا واشنگتن است که تسلیحات ممنوعه را در اختیار تل آویو قرار داده است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار