دفتر اطلاع رسانی دولتی غزه اقدام آمریکا در ارسال میلیارد‌ها دلار تسلیحات به تل آویو را محکوم کرد.

آمریکا بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود به طوری که براساس قراردادی که از دوره باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا تنظیم شده است واشنگتن سالانه ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی به تل آویو می‌کند. با این حال، این کمک‌ها از زمان جنگ غزه به ده‌ها میلیارد دلار بالغ شده است.

به گزارش الجزیره، دفتر اطلاع رسانی دولتی غزه وابسته به جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای ادامه کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی همزمان با تشدید نسل‌کشی فلسطینیان در غزه را محکوم کرد. 

در این بیانیه آمده است: دولت آمریکا تحت زمامداری جو بایدن باعث وارد آمدن فاجعه انسانی به فلسطینیان با ارسال تسلیحات ممنوعه بین المللی به اسراییل شده است. 

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم رفتار ظالمانه آمریکا با مردم فلسطین را محکوم کند و از کشور‌های جهان استدعا داریم گام‌هایی اساسی علیه آمریکا و ارسال گسترده تسلیحات از سوی این کشور به رژیم صهیونیستی اتخاذ کند. 

این بیانیه پس از آن صادر می‌شود که تحقیقات انجام شده از سوی دولت آمریکا نشان می‌دهد با توجه به اتکای اسراییل به تسلیحات واشنگتن، ارزیابی منطقی این است که تسلیحات ارسالی آمریکا در نقض قوانین بین المللی از سوی اسراییل در جنگ غزه دخیل بوده است. 

تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۲۲ نشان داد طی ۹ سال پیش از این تحقیقات ۶۸ درصد از تسلیحات مورد استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا تامین می‌شد. آلمان، بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا نیز دومین کشور تامین کننده تسلیحات برای تل آویو به منظور نسل کشی فلسطینیان محسوب می‌شود. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار