رزمایش دریایی چین و روسیه به رغم اتهام‌زنی ناتو علیه چین آغاز می‌شود.

رزمایش دریایی چین و روسیه که امروز و چند روز پس از اجلاس سران ناتو آغاز شد؛ اجلاسی که در آن چین به عنوان عامل تعیین کننده در جنگ اوکراین خوانده شد، از ۱۵ تا ۱۷ جولای ادامه خواهد داشت.

به نوشته وارگونزو، ملوانان ناوگان اقیانوس آرام روسیه سوار بر ناوچه‌های "شارپ" و "لود" تجربه بی نظیری از تعامل با هم رزمان چینی خواهند داشت. در این رزمایش انواع عملیات دریایی از جمله استفاده از پدافند هوایی، هوانوردی، عملیات ضد زیردریایی، عملیات نجات و ذخیره سازی (تامین) کشتی در حال حرکت تمرین خواهد شد.

تمرینات مشترک پس از تیرگی روابط چین با متحدان ناتو در هفته گذشته آغاز شد. در پاسخ به این تهدیدات، چین ناتو را متهم کرد که به دنبال تضمین امنیت به بهای ضرر دیگران است و از ائتلاف آتلانتیک شمالی خواست «همان آشفتگی را در آسیا ایجاد نکند». وزارت امور خارجه جمهوری خلق چین اعلام کرد که چین موضعی منصفانه و عینی در قبال جنگ اوکراین اتخاذ می‌کند.

این رزمایش‌ها نگرانی غرب را در برابر اتحاد چین و روسیه دوچندان کرده است.

در همین حال، تنش‌های نظامی در منطقه اقیانوس آرام همچنان رو به افزایش است. ایالات متحده از متحدان خود برای نشان دادن نفوذ استفاده می‌کند و به طور فعال اتحاد آکوس-ناتو آسیایی را علیه چین تقویت می‌کند. به عنوان مثال، در پایان ماه ژوئن، مانور‌های دریایی گسترده نیرو‌های ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی در منطقه رویارویی نظامی آینده ابرقدرت‌ها پایان یافت.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار