وزیر دارایی رژیم صهیونیستی تاکید کرد با هر توافقی که به آزادی اسرای فلسطینی منجر شود، مخالف است حتی اگر مجبور به ترک حرفه سیاست شود.

بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از موافقت با آزادی اسرای فلسطینی به عنوان بخشی از هرگونه توافق آتش بس احتمالی با حماس خودداری کرد.

براساس گزارش القدس العربی، روز دوشنبه، روزنامه صهیونیستی اسرائیل تایمز به نقل از اسموتریچ، آزادی اسرای فلسطینی را رویدادی وحشتناک توصیف کرد که با آن موافق نیست و باید خط قرمزی ترسیم شود.

تل آویو تخمین می‌زند که ۱۲۰ اسیر صهیونیستی در نوار غزه وجود دارد، در حالی که حماس اعلام کرد که بیش از ۷۰ نفر از آنها در حملات رژیم صهیونیستی کشته شدند. از سویی دیگر ۹۵۰۰ فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی اسیر شدند.

اسموتریچ با اشاره به معامله قبلی مبادله زندانیان گفت: ما دیدیم که در معامله شالیت چه اتفاقی افتاد. یحیی سنوار را آزاد کردیم و می‌بینیم که چه به دست آوردیم. 

او با محکوم کردن این اقدام صهیونیست‌ها، پرسید: با چه منطقی یحیی سنوار بعدی را آزاد خواهیم کرد و هزاران اسرائیلی دیگر را در معرض خطر قرار خواهیم داد؟ من با آن مخالفت خواهم کرد و حتی اگر به حرفه سیاسی خود پایان دهم. 

 او ادامه داد: اگر خطوط قرمز وجود نداشته باشد، حق حضور در سیاست را ندارید. سازمان امنیتی تصمیم گرفت به هر قیمتی به معامله‌ای غیرقانونی دست یابد.

 با میانجیگری قطر، مصر و گروه‌های فلسطینی در غزه و رژیم صهیونیستی ماه‌ها است که مذاکرات غیرمستقیم متزلزلی را برای انعقاد توافقنامه آتش بس و تبادل اسرا انجام داده اند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار