رئیس جمهوری سوریه درباره موضوع ازسرگیری روابط میان دمشق و آنکارا اعلام کرد که اگر دیدار با اردوغان منجر به نتایج مثبتی شود و در راستای منافع کشورش باشد، این کار را انجام خواهد داد.

بشار اسد اظهار داشت: اگر دیدار با رئیس جمهور اردوغان به نتایجی منجر می‌شود یا منافع کشورمان را محقق می‌کند، من این دیدار را انجام خواهم داد.

وی خاطر نشان کرد مشکل در دیدار با رئیس جمهور اردوغان نیست، بلکه در مضمون و محتوا و هدف آن نهفته است.

اسد افزود اولین سئوالی که باید بپرسیم این است که چرا روابط دو کشور از ۱۳ سال پیش از مسیر و روند طبیعی خود خارج شده است؟ ما در این مدت نشنیدیم که یک مسئول ترکیه‌ای به صراحت از این مسئله صحبت کند.

رئیس جمهور سوریه اظهار داشت ما در قبال هر ابتکاری برای بهبود روابط (با ترکیه) دیدگاه مثبتی داریم، این مسئله طبیعی است، هیچ کس به این فکر نمی‌کند که با همسایگانش مشکل ایجاد کند، ولی در عین حال به این معنا نیست که بدون قاعده و اصول به پیش برویم.

اسد افزود دیدار، یک وسیله است و وسیله به قواعد و پایه‌های عملی نیاز دارد، و شکست این وسیله در هر مرحله از مراحل ممکن است ما را وادار کند به سمت مسیر بدتر حرکت کره و بهای بیشتری را پرداخت کنیم.

رئیس جمهور سوریه اظهار داشت سوریه اصرار دارد که دیدار با مقامات ترکیه صرف نظر از سطح آن ضروری است، من به طور کلی از دیدار دو رئیس جمهور حرف نمی‌زنم.

وی افزود دیدار‌ها با ترکیه قطع نشده و همچنان ادامه دارد و دیدار‌هایی در سطح امنیتی از سوی برخی میانجیگران تدارک دیده می‌شود و ما در این خصوص موضع مثبتی داریم.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار