اداره تحقیقات فدرال آمریکا می‌گوید که هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد فردی که به دونالد ترامپ شلیک کرده مشکل روانی داشته است.

یک مقام ارشد در اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در خصوص دلایل سوءقصد به جان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین این کشور گفت که تحقیقات هنوز در مراحل اولیه است و انگیزه‌های ضارب شناسایی نشده است.

به گزارش وال استریت ژورنال، این مقام احتمال اختلال روانی را به عنوان یکی از دلایل سوءقصد رد کرد و گفت: هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که فرد مسلح مبتلا به مشکلات روانی بوده باشد. او همچنین گفت که فرد مسلح عضو گروهی نبوده و «به تنهایی» عمل کرده است؛ بنابراین از نظر ایمنی عمومی نگرانی وجود ندارد. 

«توماس متیو کروکس» ۲۰ ساله که از فاصله ۱۳۷ متری و از روی بلندی به سمت دونالد ترامپ شلیک کرد، پس از این اقدام توسط نیرو‌های سرویس مخفی آمریکا کشته شد. در حالی که رسانه‌ها تلاش می‌کنند به انگیزه او برای تیراندازی پی ببرند، جو بایدن ساعتی پیش درخواست کرد که گمانه‌زنی‌ها را کنار بگذارند و منتظر اعلام نتایج تحقیقات بمانند.

ضارب ترامپ پیش‌تر در ایالت پنسیلوانیا به عنوان رای‌دهنده جمهوری‌خواه شناخته شده است. با این حال، گزارش‌های مالی کمپین فدرال نشان می‌دهد که او در سال ۲۰۲۱ مبلغ ۱۵ دلار به یک کمپین دموکرات کمک مالی کرده است. گفته می‌شود پس از حادثه، منزل او محاصره شده و نیرو‌های پلیس در حال خارج کردن برخی لوازم برای بررسی انگیزه‌های شخصی وی هستند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار