روزنامه وال استریت ژورنال می‌گوید که مقامات امنیتی در خودروی فردی که قصد داشت ترامپ را ترور کند، مواد منفجره پیدا کرده‌اند.

در پی ترور نافرجام رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که در خودروی مردی که قصد ترور دونالد ترامپ را داشت، مواد منفجره پیدا شده است.

به گزارش این روزنامه، خودرویی که توسط «توماس متیو کروکس» ضارب ترامپ هدایت می‌شد، دیروز در نزدیکی محل سخنرانی پارک شده بود. از سوی دیگر، گزارش‌های جدید حاکی از آن است که اسلحه استفاده شده برای تیراندازی توسط پدر ضارب خریداری شده است.

گرایش سیاسی ضارب ۲۰ ساله ترامپ هنوز مشخص نیست. او که توسط نیرو‌های سرویس مخفی کشته شده، پیش‌تر در ایالت پنسیلوانیا به عنوان رای‌دهنده جمهوری‌خواه شناخته شده است. با این حال، گزارش‌های مالی کمپین فدرال نشان می‌دهد که او در سال ۲۰۲۱ مبلغ ۱۵ دلار به یک کمپین دموکرات کمک مالی کرده است.

ترامپ که از این ترور جان سالم به در برده، می‌گوید که حالش خوب است و در پستی در شبکه اجتماعی خود موسوم به تروث سوشال خواستار اتحاد طرفداران خود شد. 

درحالی که تیراندازی‌های جمعی یکی از ویژگی‌های عادی زندگی آمریکایی‌ها است، این اولین تیراندازی به یک رئیس‌جمهور یا نامزد احزاب اصلی از زمان سوءقصد به رئیس‌جمهور «رونالد ریگان» در سال ۱۹۸۱ است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار