رئیس جمهور اوکراین گفت: از اینکه ترامپ اغلب از کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین انتقاد کرده است، «آرامش» دارد خوشحال است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در واکنشی دیرهنگام تیراندازی به ترامپ در گردهمایی پنسیلوانیا را محکوم کرد و گفت که از این حمله «متحیر» است.

او با انتشار پیامی در حساب کاربری ایکس خود نوشت: «چنین خشونتی در هیچ کجای دنیا هیچ توجیهی ندارد و جایی ندارد. هرگز نباید خشونت غالب شود.» 

زلنسکی افزود از اینکه ترامپ که اغلب از کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین انتقاد کرده است، «آرامش» دارد خوشحال است و برای او آرزوی «بهبودی سریع» کرده است.

او گفت: «من برای همه کسانی که از این رویداد وحشت دارند، آرزوی قدرت می‌کنم.‌ای کاش آمریکا از این وضعیت قوی‌تر بیرون می‌آمد.»
اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا از تیراندازی در گردهمایی انتخاباتی ترامپ «عمیقاً شوکه شد».

رئیس کمیسیون اروپا، با انتشار پیامی در حساب کاربری ایکس، برای ترامپ بهبودی سریع آرزو کرد و گفت که از تیراندازی که در جریان تجمع انتخاباتی وی رخ داد «عمیقاً شوکه شده است».

وی همچنین با اشاره به یکی از حامیان کشته شده ترامپ در این حادثه به خانواده "قربانی بی گناه" تسلیت گفت و تاکید کرد: خشونت سیاسی جایی در یک دموکراسی ندارد.

قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان، تلاش برای ترور دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را به شدت محکوم کرد و برای این سیاستمدار آرزوی بهبودی کرد.

ترامپ روز شنبه گردهمایی خود در پنسیلوانیا را به دلیل تیراندازی قطع کرد. فیلم‌های منتشر شده نشان می‌دهد که این سیاستمدار توسط محافظان امنیتی هدایت می‌شود، در حالی که گوشش خون آلود بود. ترامپ بعداً گفت که از ناحیه گوش مجروح شده و خون زیادی از دست داده است.
ضارب فردی به نام توماس متیو کروکس ۲۰ ساله اهل پنسیلوانیا بود که لحظاتی پس از تیراندازی به ترامپ از فاصله ۱۲۵ متری، به دست نیرو‌های امنیتی و تک تیرانداز‌ها کشته شد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۴ تير ۱۴۰۳
همش بازیه بیست تا تیر از پایین به بالا فقط زخمی یا کشته دیگری ندارد
آخرین اخبار