پلیس آلمان ۵۱۹ حمله به پناهجویان را در سراسر آلمان در نیمه اول سال ۲۰۲۴ ثبت کرده است.

پلیس آلمان ۵۱۹ حمله به پناهجویان را در سراسر آلمان در نیمه اول سال ۲۰۲۴ ثبت کرده و در پاسخ به درخواست دولت این کشور گفت که این موضوع به طور خاص به جنایات تحریک به نفرت، زورگویی و آسیب‌های جدی بدنی مربوط می‌شود.

براساس گزارش القدس العربی، ۴۶ نفر از جمله ۶ کودک در حوادثی که در خارج از محل اسکان پناهندگان رخ داد زخمی شدند. پلیس اکثر حملات و در مجموع ۴۵۶ حمله را به محافل جناح راست نسبت داد. بر اساس آمار، ۶۹ حمله نیز به محل اقامت پناهندگان صورت گرفته است. در نیمه اول سال ۲۰۲۳، بازرسان ۱۱۵۵ حمله به پناهجویان و ۲۴۵۰ حمله را در کل سال گذشته ثبت کردند.

بر اساس داده‌های روزنامه نوی اوسنابروکر سایتونگ، کانون منطقه‌ای جنایات در ایالت‌های زاکسن و تورینگن قرار دارد. کلارا بانگر، نماینده پارلمانی حزب چپ در اظهاراتی به روزنامه نوی اوسنابروکر سایتونگ گفت: مدتهاست که مشخص شده است که رابطه نزدیکی بین شعار‌های نژادپرستانه صادر شده توسط سیاستمداران نژادپرست و حملات در خیابان‌ها وجود دارد.

 در همین راستا  انگلیس طی روز‌های گذشته شاهد موج سراسری از خشونت‌ها و ناآرامی‌هایی بود که ریشه در رویکرد‌های نژادپرستانه و بیگانه‌هراسانه داشته است که با وجود مقابله دولت، پلیس و سیستم قضایی این کشور همچنان پیش می‌رود.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار