رویترز به نقل از مقامات نظامی آمریکایی گزارش داد تعدادی از نظامیان آمریکایی و ائتلاف در حمله پهپادی در سوریه دچار آسیب‌های مغزی شدند.

رویترز به نقل از مقامات نظامی آمریکایی گزارش داد: در حمله پهپادی به پایگاه هوایی «خراب الجیر» که تحت اشغال آمریکا در شمال استان الحسکه سوریه قرار دارد، هیچ کس به طور جدی آسیب ندیده است، اما برخی از آنها دچار آسیب‌های مغری شده و مورد بررسی قرار گرفتند. تعدادی از آنها نیز برای بررسی بیشتر به مکان دیگری منتقل شدند.

منابع محلی سوریه بامداد روز شنبه از شنیده شدن صدای چندین انفجار در پایگاه هوایی «خراب الجیر» تحت اشغال نظامیان آمریکایی در شمال استان الحسکه -واقع در شمال شرق سوریه- خبر دادند. پس از این حمله، جنگنده‌ها و بالگرد‌های ارتش آمریکا اقدام به پرواز در خط مرزی سوریه و عراق کردند.

این حمله همچنین در شرایطی انجام می‌گیرد که ارتش آمریکا طی هفته‌های اخیر تجهیزات نظامی وسیعی را وارد پایگاه هوایی خراب الجیر کرده است.

ایالات متحده در بحبوحه افزایش درگیری‌ها در منطقه غرب آسیا و در واکنش به حمله احتمالی ایران، به تجهیز بیشتر بزرگ‌ترین پایگاه نظامی خود در شرق سوریه پرداخت.دمشق خواستار آن است که واشنگتن فوراً سوریه را به دلیل حمایتش از نیرو‌های دموکراتیک ترک کند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۰۰ ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
ضربه مغزی ملایم نزد آمریکایی‌ها هست و بس.
آخرین اخبار