منابع خبری گزارش دادند روسیه به کی‌یف پایتخت اوکراین حمله کرده است و سامانه‌های دفاع هوایی برای مقابله فعال شدند.

به گزارش رویترز، ویتالی کلیچکو شهردار کی‌یف در تلگرام نوشت: واحد‌های دفاع هوایی فعال شده و آژیر حمله هوایی به صدا درآمده است.

شاهدان عینی به رویترز گفتند که دستکم صدای ۲ انفجار را در کی‌یف شنیدند. خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که صدای انفجار در شرق و مرکز کی‌یف شنیده شده و نیروی هوایی اوکراین ۲ موشک روس را بر فراز این شهر سرنگون کرد.

اداره نظامی کی‌یف نیز تایید کرد که سامانه‌های دفاع هوایی در کی‌یف فعال شده‌اند. همچنین نیروی هوایی اوکراین گفت که پنج منطقه دیگر در این کشور هدف حملات پهپادی قرار گرفتند.

نیروی هوایی اوکراین افزود که در پی تهدید حمله بالستیک روسیه آژیر حمله هوایی در کی‌یف، مناطق اطراف آن و همه بخش‌های شرقی این کشور به صدا درآمد.

این حمله در حالی است که بر اساس گزارش‌ها، اوکراین تا ۲۰ کیلومتری خاک روسیه در منطقه کورسک نفوذ کرده و روسیه بیش از ۷۶ هزار نفر را از این منطقه خارج کرده است.

از این رو، مسکو شنبه سازوکار امنیتی گسترده‌ای را در سه منطقه مرزی این کشور از جمله کورسک، بریانسک و بلگورد که مساحتی تقریبا ۹۲ هزار کیلومتر مربعی را تشکیل می‌دهند، اعمال کرد.

منطقه کورسک روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) هدف حمله گسترده اوکراین قرار گرفت. سامانه پدافند هوایی روسیه ۲۶ هواپیمای بدون سرنشین و چندین راکت را در آسمان این منطقه سرنگون کرد. در جریان این حمله پنج نفر نیز کشته شدند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه (۱۷ مرداد) حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در منطقه کورسک را محکوم کرد و آن را اقدامی تحریک‌آمیز بزرگ خواند. پوتین تصریح کرد که اوکراین در حال گلوله‌باران بی‌رویه ساختمان‌های غیرنظامی، مسکونی و آمبولانس‌ها با انواع سلاح‌ها از جمله موشک است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار