یک روزنامه آمریکایی گزارش داد که کشور‌های غربی حمله اوکراین به استان کورسک روسیه را تایید کردند.

رسانه‌های آمریکایی روز یکشنبه گزارش دادند که کشور‌های غربی به اوکراین برای آغاز حمله به استان کورسک روسیه چراغ سبز نشان دادند.

براساس گزارش اسپوتنیک، یک روزنامه آمریکایی به نقل از نماینده وزارت خارجه آلمان گزارش داد که کشور‌های غربی حمله نیرو‌های مسلح اوکراین به استان کورسک روسیه را تایید کردند. نماینده وزارت امور خارجه آلمان به این روزنامه گفت که  اوکراین حق دفاع از خود را دارد و این تنها به قلمرو خود این کشور محدود نمی‌شود.

این روزنامه اعلام کرد که مقامات در برلین هیچ ممنوعیت یا خط قرمز شدیدی در مورد حمله نیرو‌های مسلح اوکراین به خاک روسیه ندارند.

والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح روسیه چهارشنبه گذشته اعلام کرد که در روز ۶ اوت، ساعت ۵:۳۰ به وقت مسکو، واحد‌های نیرو‌های مسلح اوکراین که تعداد آنها به هزار نفر می‌رسد، حمله‌ای را با هدف تصرف سرزمینی در استان کورسک انجام دادند، اما نفوذ آنها به خاک روسیه متوقف و خنثی شد.

گراسیموف خاطرنشان کرد: عملیات در استان کورسک با شکست دشمن و رسیدن به مرز دولتی تکمیل خواهد شد.

کورسک در ۵۰۰ کیلومتری جنوب غربی شهر مسکو قرار دارد و این حمله نخستین نفوذ زمینی نیرو‌های اوکراین از آغاز جنگ بین دو کشور است. حمله به کورسک در شرایطی صورت می‌گیرد که اوکراین تلاش می‌کند تا از فشار حملات شدید روسیه به مناطق شرقی خود به ویژه در منطقه دونتسک بکاهد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار