در واکنش به کشتار مدرسه «التابعین» غزه به دست اشغالگران صهیونیست، الجزایر با حمایت سایر کشور‌های عضو شورای امنیت خواستار تشکیل جلسه اضطراری شد.

در پی حمله امروز رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای در نوار غزه که واکنش‌های بین‌المللی بسیاری را برانگیخته است، الجزایر خواستار تشکیل جلسه اضطراری در شورای امنیت سازمان ملل شد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، درخواست برای تشکیل جلسه با مشورت تشکیلات خودگردان فلسطین ارائه شده و از حمایت سایر کشور‌های عضو شورای امنیت نیز برخوردار است. 

سحرگاه امروز، در حالی که مردم شهر غزه در حال اقامه نماز در یک مدرسه محل اسکان آوارگان بودند، ارتش اشغالگر با حملات هوایی این مدرسه را هدف قرار داد و بیش از ۱۰۰ نفر را به شهادت رساند. «اسماعیل الثوابطا» رئیس دفتر رسانه‌ای دولت غزه می‌گوید ارتش اسرائیل برای این حمله از ۳ بمب دوهزار پوندی استفاده کرده و از حضور آوارگان در مدرسه نیز آگاه بوده است. قطر، مصر، اردن، عربستان، لبنان ترکیه و بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان همکاری اسلامی، یونیسف و آنروا نیز این حمله را به شدت محکوم کردند. 

این آخرین مورد از حملاتی است که دفتر حقوق بشر سازمان ملل آن را «حمله سیستماتیک اسرائیل به مدارس» توصیف کرده است. طی کمتر از دو ماه گذشته رژیم جنایتکار بیش از ۲۱ مدرسه در سراسر نوار غزه را هدف قرار داده و صد‌ها نفر را به شهادت رسانده است که بیشتر آنان زن و کودک بودند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار