نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: تعیین قیمت‌های دستوری نمی‌تواند در بازار اجاره مسکن اثرگذار باشد.

داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تعداد زیادی از موجران سقف اجاره مسکن را رعایت نمی‌کنند، گفت: تجربه نشان داده است که قیمت گذاری دستوری نمی تواند موفق باشد اما طبق قانون باید تمامی موجران و مشاوران املاک سقف اجاره مسکنی که ۲۵ درصد است را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه رشد نرخ اجاره امسال نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد بوده است، گفت: میزان معاملات مسکن نسبت به سال گذشته کاهشی بوده است و بسیاری از مالکان حاضر به اجاره ملک خود با افزایش ٢۵ درصدی نیستند.

 نایب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران تاکید کرد: نرخ‌های دستوری در اکثر مواقع تاثیر مثبت در بازار نداشته است، البته در برخی مواقع به شکل مُسکن عمل می‌کند و می‌تواند بازار را کنترل کند.

او یادآور شد: قانون جدید برای کنترل بازار اجاره، آینده روابط مالک و مستاجر را به خطر می‌اندازد، با این قانون اختیار شکایت تا ۵ سال به مستاجر داده می‌شود و می‌تواند در این زمینه اقامه دعوی کند که در نهایت باعث ایجاد پرونده جدید در قوه‌ قضاییه و مجرم شناخته شدن افراد می‌شود.

وی افزود: ایجاد سامانه هایی از جمله خودنویس و کاتب که اخیرا توسط وزارت راه و شهرسازی طراحی شده است به شکل موازی کاری بوده است که در این زمینه باید تدابیر ویژه‌ای در دستور کار قرار گیرد.

خبرنگار: محبوبه کباری 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
دولت خودش هزینه هایی عمومی رو حداقل 30 درصد گران کرده بعد از مردم انتظار داره 25 درصد اجاره رو ببرن بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
من دیروز صحبت کردم با صاحبخانه گفت بتید سی درصد زیاد کنی،هر چی هم نگاه میکنم اگر از این منزل جابجا شوم همه جا خیلی گرونتره..مگر بلند شوم و مناطق کمتر توسعه یافته جنوب شهر بروم
آخرین اخبار