رسانه‌های عبری گزارش دادند حملات پهپادی روز شنبه حزب‌الله لبنان به شمال اراضی اشغالی فلسطین عادی نبود و پایگاه‌های حساسی را هدف قرار داد.

 رسانه‌های عبری گزارش دادند: حملات پهپادی که حزب‌الله لبنان شامگاه شنبه به شمال اسرائیل انجام داد چندین پایگاه حساس را هدف قرار داد و اداره سانسور نظامی از صحبت درباره آن ممانعت می‌کند. سامانه‌های دفاع هوایی تنها در رهگیری یک پهپاد موفق شدند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: حملات پهپادی حزب‌الله به شمال عادی نبود. واضح است که تحول بزرگی در توانمندی‌های نظامی حزب‌الله و آمادگی آن برای رویارویی ایجاد شده است.

حزب‌الله لبنان شامگاه شنبه اعلام کرد حملات پهپادی را به تجمع سربازان صهیونیستی در اطراف پایگاه برکه ریشا و حملات پهپادی دیگری را به پایگاه «محفاه الون» (پایگاه تجمع نیرو‌ها و انبار‌های اضطراری تیپ شمالی در جنوب غرب صفد) و محل استقرار افسران و سربازان آن در واکنش به تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه منازل غیرنظامی و پاسخ به حمله و ترور انجام شده توسط اسرائیل در شهر صیدا در جنوب لبنان، انجام داد.

پایگاه خبری عبری زبان واللا شنبه در واکنش به حملات پهپادی حزب‌الله گزارش داد، حزب‌الله دامنه حملات خود را گسترش داده و منطقه کوه جرمق و شهرک‌های نزدیک به طبریا را هم مورد حمله قرار داده است.

منابع عبری زبان افزودند: سامانه‌های پدافندی اسرائیل که در اوج آماده‌باش هستند در رهگیری حمله حزب‌الله علی‌رغم پرواز ۲۰ دقیقه‌ای پهپاد‌های حزب‌الله در عمق ۴۰ کیلومتری ناکام بودند.

همزمان کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل از به صدا درآمدن آژیر هشدار نفوذ پهپاد در مناطق گسترده‌ای از الجلیل و جولان به صورت ممتد از ۱۵ دقیقه خبر داد.کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل همچنین در مورد ارزیابی‌های امنیتی گزارش داد: وارد «پنجره زمانی» عملیات حزب‌الله در واکنش به ترور فواد شکر شده‌ایم.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرند که صهیونیست‌ها با نگرانی شدید منتظر پاسخ حزب‌الله به ترور «فواد شکر» فرمانده ارشد این حزب که در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسید و پاسخ ایران و محور مقاومت به ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس که توسط صهیونیست‌ها در تهران ترور شد، هستند.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: در اسرائیل سخت است بفهمیم که آیا سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله و رهبری این حزب چگونگی حمله را مشخص کرده‌اند یا خیر، اما دستگاه امنیتی معتقد است این پاسخ در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد. آنها مصمم به پاسخگویی و حمله به جبهه داخلی اسرائیل هستند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت هم در گزارشی نوشت که حزب‌الله آماده پاسخ است و برنامه‌های خود را تغییر نمی‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار