کی‌یر استارمر از ترس بالا گرفتن خشونت‌ها و شورش‌های خیابانی در انگلیس برنامه تعطیلات خود را لغو کرد.

رسانه‌های انگلیسی می‌گویند «کی‌یر استارمر» نخست وزیر این کشور برنامه‌های خود برای تعطیلات را لغو کرده تا از نزدیک تظاهرات خشونت‌آمیز خیابانی افراط‌گرایان را زیر نظر داشته باشد.

به گزارش پولیتیکو، خشونت‌ها در انگلیس پس از آن آغاز شد که یک نوجوان ۱۷ ساله در «ساوث پورت» در شمال غربی انگلیس با چاقو به سه دختر جوان حمله کرده و آنان را به قتل رساند. پس از انتشار اخبار جعلی مبنی بر اینکه نوجوان ۱۷ ساله مهاجر و مسلمان بوده است، معترضان راست افراطی مخالف با مهاجرت به خیابان‌ها آمده و دست به اقدامات خشونت‌آمیز زدند. اندکی بعد مشخص شد شخص مذکور در انگلیس به دنیا آمده و خانواده‌ای مسیحی دارد، اما این امر تاثیری در کاهش اعتراضات نداشت و تظاهرکنندگان در برخی موارد با سنگ و چوب به هتل محل اقامت افراد پناهجو حمله کردند. 

دولت انگلیس تدابیر شدیدی را برای متوقف کردند شورش‌های خیابانی و تسریع انجام مراحل قضایی افراد شرکت کننده در این شورش‌ها اتخاذ کرده است. «شوبانا محمود» وزیر دادگستری انگلیس هشدار داده است: «اگر قانون را بشکنید، تمام قدرت آن را احساس خواهید کرد». 

شبکه سی‌ان ان در گزارشی پیرامون این خشونت‌های خیابانی نوشت: «شورش‌های گسترده علیه مهاجران در انگلیس و ادعا‌های نادرستی که به سرعت منتشر شد واضح‌ترین و مستقیم‌ترین نمونه‌ای است که نشان می‌دهد انتشار اخبار جعلی و کنترل نشده در فضای مجازی می‌تواند منجر به خشونت و آسیب در دنیای واقعی شود».

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار