یکی از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی از طرف‌های میانجی برای برقراری آتش‌بس در غزه خواست تا نتانیاهو را به توافق‌های پیشین ملزم کنند.

 اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی از طرف‌های میانجی برای برقراری آتش‌بس در غزه خواست تا بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به توافق‌های پیشین ملزم کنند.

به گزارش بامداد دوشنبه خبرگزاری سما فلسطین، حمدان گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده است که میانجی‌ها گام‌های قاطعی بردارند، آنچه قبلاً بر سر آن توافق شده بود را اجرا و نتانیاهو را به آن ملزم کنند.

وی افزود: پیشنهاد میانجیگران به حماس در اوایل جولای شامل تضمین آمریکا مبنی بر تائید این پیشنهاد توسط (رژیم) اسرائیل بود.

این عضو ارشد حماس اضافه کرد: در مفاد توافق مذاکرات دوم جولای (۱۲ تیر) تصریح شده بود که دولت آمریکا موافقت طرف اسرائیلی را با این توافق تضمین می‌کند.در مذاکرات دوم جولای بر سر خروج (رژیم) اسرائیل از محور فیلادلفیا توافق شده بود و ما از پیشنهاد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و قطعنامه‌های شورای امنیت استقبال کردیم، اما (رژیم) اسرائیل آن را نپذیرفته و تعلل می‌کند.

پیش‌تر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای تاکید کرده بود که به جای آغاز مذاکرات جدیدی برای آتش‌بس در غزه، مفاد مورد توافق مذاکرات قبلی اجرایی شود.

تاکنون مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است. 

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بار‌ها از قول مقام‌های امنیتی این رژیم، بنیامین نتانیاهو را به دلیل تعلل در مذاکرات و افزودن پیش شرط‌های جدید در مذاکرات علت ناکامی در اجرای این توافق می‌دانند. این در حالی است که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه با بیان اینکه توافق برای برقراری آتش‌بس در غزه هنوز ممکن است، مدعی شد که تیم او به کار خود در راستای جلوگیری از تشدید تنش‌های منطقه‌ای ادامه می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار