وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای در واکنش به تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور، درباره تداوم این تجاوزات و پیامد‌های آن هشدار داد.

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل بامداد امروز (یکشنبه) در ادامه تجاوزات مستمر به خاک سوریه، مرتکب تجاوز هوایی علیه جولان اشغالی شدند و چندین پایگاه نظامی در منطقه جنوبی و یکی از ساختمان‌های مسکونی در محله کفرسوسه در دمشق را هدف قرار دادند.

در این بیانیه با اشاره به شهادت یک نظامی و زخمی شدن سه نفر دیگر در این حملات و وارد آمدن خسارت به ساختمان‌های مسکونی و زیرساخت‌ها، آمده است: جمهوری عربی سوریه درباره تداوم سکوت بین‌المللی در قبال نقض قوانین و معاهدات بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی و ارتکاب جنایت نسل‌کُشی در غزه توسط این رژیم، هشدار می‌دهد.

وزارت امور خارجه سوریه همچنین درباره تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و دیگر کشور‌های منطقه و تشدید تنش‌ها و پیامد‌های خطرناک آن هشدار داد.

در این بیانیه آمده است که سوریه این تجاوزات را به شدت محکوم می‌کند و از سازمان ملل می‌خواهد به مسئولیت خود برای جلوگیری از جنایت‌های سازماندهی‌شده رژیم صهیونیستی از جمله پایان دادن به اشغالگری این رژیم در اراضی عربی عمل کند.

سوریه همچنین بر حق خود برای دفاع از حاکمیت و آزادسازی اراضی اشغالی با استفاده از تمامی ابزار‌های مشروع تأکید کرد.

منابع خبری رسمی سوریه بامداد امروز گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر دمشق را هدف قرار داده است.

خبرگزاری سوریه نیز گزارش داد که پدافند هوایی این کشور با موشک‌های شلیک شده رژیم صهیونیستی مقابله و بیشتر آنها را سرنگون کرده است.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار