وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جریان دیدار با خلبانان جنگنده‌هایی که جنایت روز گذشته در اردوگاه آوارگان در خان یونس را مرتکب شدند، از آنها قدردانی کرد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جریان دیدار با خلبانان جنگنده‌هایی که روز گذشته جنایت اردوگاه المواصی در خان یونس را مرتکب شدند گفت: «به لطف شما این آزادی عمل را داریم که شرایطی برای بازگشت ربوده شدگان ایجاد کنیم».

وی در ادامه سخنانش گفت: «حماس دیگر قادر به بازسازی خود نیست و تعقیب خرابکاران تا سال‌های طولانی ادامه خواهد یافت».

گالانت اضافه کرد: «توانایی حماس هر روز کاهش می‌یابد و راه‌شان در رفح را بستیم».

تنها در جنایت مرگبار روز گذشته رژیم صهیونیستی در اردوگاه المواصی شمار شهدای آن به ۹۰ نفر و شمار مجروحان به حدود ۳۰۰ نفر رسیده است.

روزنامه اسرائیلی معاریو عصر دیروز فاش کرد که بمب‌هایی که در این حمله استفاده شده، از نوع بمب‌های پیشرفته آمریکایی از نوع «JDAM» بوده است.

معاریو افزود: این بمب ساخت آمریکا با لیزر و یا سامانه GPS هدایت می‌شود و بر فناوری حسگر پیشرفته و هوش مصنوعی متکی است. روزنامه یدیعوت آحارونوت هم فاش کرد که در حمله به المواصی از ۵ بمب بزرگ که برخی از آنها سنگرشکن بوده‌اند، برای هدف گرفتن «محمد الضیف»، فرمانده کتائب القسام و مغز متفکر عملیات طوفان‌الاقصی استفاده شد.

در همین ارتباط، ارتش رژیم اشغالگر که هربار با آغاز مذاکرات آتش‌بس، بر شدت آتش خود علیه غیرنظامیان فلسطینی می‌افزاید و جنایت شنیع جدیدی را مرتکب می‌شود، ادعا کرد که «ده‌ها نفری که در المواصی کشته شدند، جزء محافظان الضیف و رافع سلامه بوده‌اند».

ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد این دو عضو حماس در بین غیرنظامیان پنهان شده بودند و این حمله بعد از موافقت روسای شاباک و ستاد ارتش انجام شد و یوآو گالانت، وزیر جنگ هم بعد از اطمینان از اطلاعات امنیتی درباره محل الضیف با عملیات موافقت کرد.

اما جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای ادعا‌های مطرح شده از سوی منابع اسرائیلی در خصوص شهادت یا مجروحیت شدید «محمد ضیف» فرمانده گردان‌های عزالدین قسام را تکذیب کرد.

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که رژیم اسرائیل طی ۲۴ ساعت اخیر، موجب شهادت ۱۴۰ نفر و مجروحیت ۴۰۰ نفر دیگر شد. بر اساس این گزارش، این در حالی است که هنوز شمار زیادی از قربانیان، زیر آوار و در جاده‌ها هستند و امکان امدادرسانی به آنها وجود ندارد.

به این ترتیب شمار شهدای جنگ غزه از هفتم اکتبر سال گذشته تاکنون به ۳۸ هزار و ۵۸۴ نفر و شمار مجروحان به ۸۸ هزار و ۸۸۱ نفر رسید.

بر اساس این گزارش، تنها طی بمباران غرب شهر رفح ۶ نفر به شهادت رسیدند و در جریان بمباران یک برج مسکونی در منطقه الشعبیه ۳ نفر شهید و بیش از ۲۰ نفر مجروح شدند. ۱۰ فلسطینی نیز در جریان بمباران تل‌الهوی به شهادت رسیدند.

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی تنها یک روز پس از جنایت وحشیانه در غرب خانیونس و بمباران «منطقه امن» ادعایی المواصی و به خاک و خون کشیدن صد‌ها فلسطینی، ساعتی پیش مدرسه «ابوعربیان» در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کرد.

این مدرسه زیر نظر آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) بود و از زمان توقف تدریس در آن به دلیل شرایط جنگی، به سرپناهی برای آوارگان فلسطینی تبدیل شده بود.

شبکه الجزیره اعلام کرد که در جریان بمباران امروز این مدرسه، دست‌کم ۱۲ نفر شهید و ۷۱ نفر مجروح شدند. در پی این جنایت جدید، مشاور رسانه‌ای آنروا در گفتگو با الجزیره تصریح کرد که «ما مُدام مختصات مدارس خود را برای ارتش اسرائیل می‌فرستیم تا از وقوع چنین جنایاتی جلوگیری کنیم... پیام اسرائیل اکنون کاملا واضح است.. هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد».

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار