یک مقام آنروا می‌گوید پس از حمله روز گذشته اشغالگران به المواصی، شاهد کودکان نوپایی بوده که هر دو پای خود را در بمباران از دست داده بودند.

اسکات اندرسون، معاون هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه و مدیر امور آنروا در غزه می‌گوید پس از حمله دیروز اشغالگران به منطقه «المواصی» در بیمارستان «ناصر» شاهد دردناک‌ترین و وحشتناک‌ترین صحنه‌های ۹ ماه گذشته بوده است.

به گزارش میدل ایست مانیتور، این مقام آنروا گفت که در میانه کمبود تخت و تجهیزات بهداشتی، بسیاری از مجروحان روی زمین و بدون مواد ضدعفونی کننده درمان می‌شدند. همچنین سیستم‌های تهویه به دلیل کمبود سوخت خاموش شد و هوا پر از بوی خون شده بود. وی در ادامه گفت: «کودکان نوپایی را دیدم که هر دو پای خود را از دست داده بودند. برخی فلج شده و برخی از والدین خود جدا افتاده بودند».

این مقام سازمان ملل در ادامه فجایع روز گذشته در بیمارستان ناصر گفت: «من والدینی را دیدم که مطمئن نبودند فرزندشان زنده است یا خیر. آنها با ناامیدی به من می‌گفتند به امید اینکه فرزندشان در جای امنی باشند به المواصی آمده‌اند». 

رژیم صهیونیستی روز گذشته با ۵ بمب و ۵ موشک به منطقه «المواصی» در غرب خان یونس واقع در جنوب نوار غزه حمله کرد. این جنایت که یکی از بزرگ‌ترین قتل‌عام‌های رژیم از زمان آغاز جنگ است، ۹۰ شهید و بیش از ۳۰۰ مجروح بر جای گذاشته است. رسانه‌های عبری ادعا می‌کنند هدف این حملات «محمد ضیف» فرمانده شاخه نظامی حماس بوده است. حماس دقایقی بعد این ادعا را «دروغ» خواند و اعلام کرد که قتل‌عام مردم بی‌گناه را به شدت محکوم می‌کند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار