نایب رئیس بلوک پارلمانی ائتلاف مسیحی آلمان از کشورش خواست برای ریاست احتمالی دونالد ترامپ آماده شود.

ینس اسپان، نایب رئیس بلوک پارلمانی ائتلاف مسیحی آلمان تاکید کرد همه باید برای ریاست احتمالی دونالد ترامپ در آمریکا آماده شوند.

براساس گزارش القدس العربی، اسپان در بیانیه‌ای که روز یکشنبه برای روزنامه آلمانی «بیلد آم زونتاگ» منتشر شد، گفت که تاکنون چنین آمادگی‌ای وجود ندارد و افزود که این غیرمسئولانه است و بر ضرورت تحکیم سریع روابط تاکید کرد.

اسپان با بیان اینکه حتی در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، واشنگتن مهم‌ترین شریک آلمان از نظر ژئواستراتژیک، نظامی، اقتصادی و فناوری باقی خواهد ماند، گفت که منافع مشترک می‌تواند مبنایی برای همکاری عمیق تر باشد.

این مقام آلمان، اهداف محدود کردن نفوذ چین و کاهش مهاجرت غیرقانونی، افزایش مشارکت اروپا در ناتو، جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای، کنترل کره شمالی و حق وجود رژیم صهیونیستی را منافع مشترکی اعلام کرد که دونالد ترامپ چندین دهه است آن‌ها را با اصرار قابل توجه دنبال می‌کند.

شایان ذکر است که شنبه شب (به وقت محلی) در جریان یک تجمع سیاسی در پنسیلوانیا به سوی ترامپ شلیک شد و گوش او آسیب دید. به گفته مشاورانش، ترامپ با وجود مجروحیت، مشتاقانه منتظر است تا فردا دوشنبه در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان شرکت کند.

در همین راستا روزنامه پولیتیکو اعلام کرد که جمهوری‌خواهان در کنگره معتقدند تیراندازی به دونالد ترامپ در نشست انتخاباتی شنبه شب مسیر آسان‌تری را برای بازگشت به کاخ سفید به روی ترامپ باز کرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار