یک استاد دانشگاه روسیه شانس دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات را پس از سوءقصد ارزیابی کرد.

سرگئی روگوف، مدیر علمی مؤسسه ایالات متحده آمریکا و کانادا آکادمی علوم روسیه (RAS) و عضو شورای روابط بین‌الملل روسیه (RIAC)، شانس دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا را برای پیروزی در انتخابات را پس از سوءقصد به جان او ارزیابی کرد. 

روگوف خاطرنشان کرد: بر اساس نظرسنجی‌های اخیر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به طور دوره‌ای در رتبه‌بندی با ترامپ پیشی می‌گیرد. با این حال، به گفته این استاد، در نتیجه این اتفاق، رتبه ترامپ افزایش خواهد یافت.

روگوف افزود: «کنگره حزب جمهوری خواه به زودی برگزار خواهد شد، جایی که ترامپ رسماً نامزد ریاست جمهوری خواهد شد؛ بنابراین همه اینها چشم انداز پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری را بیشتر تقویت می‌کند.»

پیشتر، دنیل دیویس، افسر بازنشسته ارتش آمریکا، سوءقصد به رئیس جمهور سابق آمریکا را آغاز یک دوره بسیار خطرناک در این کشور و جهان خواند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از یک سوءقصد در جریان یک گردهمایی تبلیغاتی در باتلر، پنسیلوانیا جان سالم به در برد. تصاویر پخش شده نشان می‌دهد که چگونه رئیس جمهور سابق آمریکا سخنرانی خود را قطع کرد و گوش خود را گرفت و پس از آن روی زمین دراز کشید. ترامپ توسط ماموران سرویس مخفی پنهان شد و سپس فوراً محل را ترک کرد.

تیرانداز از پشت بام یک کارخانه تولیدی واقع در ۱۲۵ متری صحنه‌ای که ترامپ در آن صحبت می‌کرد تیراندازی کرد. او توسط یک تک تیرانداز سرویس مخفی از بین رفت و یک تفنگ AR-۱۵ در کنارش پیدا شد.

نمایندگان احزاب جمهوری خواه و دموکرات و همچنین تعدادی از سیاستمداران جهان تیراندازی در پنسیلوانیا را محکوم کردند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار