گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از حادثه تیراندازی به دونالد ترامپ، دموکرات‌ها از برکنار کردن بایدن منصرف شده‌اند.

ان‌بی‌سی نیوز می‌گوید که پس از ترور نافرجام دونالد ترامپ، به نظر می‌رسد کودتای دموکرات‌ها برای برکنار کردن جو بایدن و تلاش برای کناره‌گیری او از رقابت‌های ریاست جمهوری پایان یافته است.

به گزارش این شبکه، دموکرات‌های ارشد می‌گویند به دلیل لحظات شکننده سیاسی دیگر مایل به وادار کردن بایدن برای کناره‌گیری نیستند و همه صحبت‌ها در این خصوص «به یکباره محو شده است»، زیرا اکنون لحظاتی است که همه باید کنار یکدیگر قرار بگیرند. یکی دیگر از دموکرات‌ها می‌گوید پس از تیراندازی و وقایع پیش آمده، اینکه به صورت عمومی به بایدن بگوییم وقت رفتن است کار «واقعا سختی» است.

برخی از دموکرات‌ها نیز احساس می‌کنند در حالی که واشنگتن و جهان به اولین سوءقصد به یک رئیس جمهور این کشور در ۴۰ سال اخیر واکنش نشان می‌دهد، بایدن فرصتی پیدا کرده تا در صحنه ملی در قامت یک رئیس جمهور ظاهر شود و بنابراین کنار گذاشتن او در این شرایط اقدام مناسبی نیست.

جو بایدن پس از یک سری گاف‌های عمومی و عدم توانایی در تکلم به صورت واضح در مناظره مقابل رقیب جمهوری‌خواه خود و همچنین نشست سران ناتو، با درخواست‌های فزاینده برای کناره‌گیری مواجه بود.

حادثه ترور نافرجام ترامپ ممکن است منجر به افزایش حمایت‌های عمومی از خود او نیز بشود. پس از تیراندازی به رونالد ریگان، رئیس جمهور آمریکا در سال ۱۹۸۱ وی شاهد افزایش چشمگیر محبوبیت خود در نظرسنجی‌ها بود.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار