رئیس جمهور آمریکا یکشنبه شب در سخنرانی از کاخ سفید در رابطه با ترور «دونالد ترامپ» گفت که این کشور در این برهه به اتحاد نیاز دارد.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران در واکنش به ترور نافرجام «دونالد ترامپ» رقیب او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ از لزوم اتحاد در ایالات متحده سخن گفت.
به گزارش منابع خبری، بایدن گفت: «باید متحد شویم.»
او همچنین گفت: «خشونت جایی در آمریکا ندارد و تلاش برای ترور، مخالف تمام ارزش‌های ماست.» 
بایدن گفت: «ما هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد انگیزه تیرانداز نداریم. از همه می‌خواهم بگذارید اف‌بی‌آی کار خود را انجام دهد.»
بر اساس این گزارش، تیراندازی منجر به زخمی شدن ترامپ در جریان تجمع انتخاباتی او در شهر باتلر ایالت پنسیلوانیا، برنامه بایدن را تغییر داد.
رئیس‌جمهور آمریکا با رقیب جمهوری‌خواه خود در انتخابات ریاست جمهوری تلفنی صحبت کرد تا در جریان حال او قرار گیرد.
بایدن در شرایطی با ترامپ حرف زده که او پیش از این با برگزاری نشست خبری، تیراندازی در جریان تجمع انتخاباتی او را محکوم کرده بود.
«ملانیا ترامپ» بانوی اول سابق آمریکا، غروب یکشنبه به وقت تهران پس از سوء قصد به همسرش، دونالد ترامپ، در یک گردهمایی تبلیغاتی در «باتلر» در ایالت «پنسیلوانیا»، سکوت خود را شکست.
او در اولین واکنش به این حادثه از آمریکایی‌ها خواست فراتر از سیاست متحد شوند.
ملانیا ترامپ با خانواده‌های مجروحان و درگذشتگان ابراز همدردی و ویژگی‌های شخصی دونالد ترامپ را برجسته کرد. او همچنین ضارب را هیولا» خواند.
حمله به ترامپ در حالی رخ داد که طبق آمارها، تهدید‌ها علیه اعضای کنگره، قضات و سایر مقامات برجسته آمریکا به واقعیت هر روزه این کشور تبدیل شده که گهگاه رنگ واقعیت می‌گیرند.

منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار