پیشنهاد مجارستان به اوکراین برای آتش‌بس

نخست وزیر مجارستان در سفر به کی‌یف پیشنهاد آتش‌بس به منظور مذاکرات صلح با روسیه را مطرح کرد.

گسترش ناتو به مرز‌های روسیه و بی توجهی آمریکا و متحدانش به منافع مسکو در نهایت باعث بحران اوکراین در فوریه ۲۰۱۴ و الحاق شبه جزیره کریمه به این کشور شد. ادامه توهمات مقامات غربی و تلاش برای محدود کردن آزادی عمل روسیه در نظام بین الملل، باعث شروع جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ شد؛ منازعه‌ای خونین که اوکراین بزرگترین بازنده آن است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان که به روابط خوبش با روسیه شهرت دارد امروز (سه شنبه) با سفر به کی‌یف، با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد. 

اوربان طی این دیدار به زلنسکی پیشنهاد استقرار آتش بس با روسیه را مطرح کرده و خواهان گسترش مناسبات با اوکراین شد. 

نخست وزیر مجارستان در این باره گفت: من از تلاش‌های زلنسکی در گسترش صلح با برگزاری نشست صلح سوئیس در ماه مِی ارج می‌نهم. من به رئیس جمهور اوکراین پیشنهاد دادم که به منظور توسعه مذاکرات صلح برای رسیدن به توافق با روسیه آتش بس را در نظر داشته باشد. 

وی افزود: من بر این باورم یک آتش بس دارای ضرب الاجل می‌تواند سرعت رسیدن به صلح را افزایش دهد. من این موضوع را با زلنسکی مطرح کردم و بسیار سپاس‌گزارم که وی پاسخ و مذاکره‌ای صادقانه در این باره داشت. 

با این وجود، زلنسکی در کنفرانس خبری حاضر به صحبت پیرامون این مسئله نشد. وی گفت: اوکراین و مجارستان به دنبال توسعه همکاری‌ها و مناسبات اقتصادی هستند. گفتگو‌های امروز ما می‌تواند مبنایی برای توسعه همکاری‌ها در تمامی زمینه‌ها باشد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار