هشدار سازمان ملل درباره خطر بمب‌های منفجر نشده در غزه

سازمان ملل می‌گوید غزه مملو از بمب‌های منفجر نشده‌ای است که کودکان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه OCHA در آخرین به روز رسانی خود اعلام کرد کودکان فلسطینی در اثر بمب‌های منفجر نشده پراکنده در سراسر نوار غزه با مرگ و جراحات جدی مواجه هستند.

دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه گفت که در جدیدترین حادثه در ۲۹ ژوئن، گزارش شده است یک دختر ۹ ساله بر اثر انفجار یک بمب منفجر نشده در جنوب خان یونس شهید و سه نفر دیگر زخمی شدند. دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه افزود که هشت کودک دیگر در دو حادثه اخیر مربوط به بمب‌های منفجر نشده زخمی شده اند.

بر اساس گزارش سرویس مین گذاری سازمان ملل متحد (UNMAS)، حداقل ۱۰ درصد مهمات به طور بالقوه عمل نمی‌کند، به این معنی که بسیاری از صد‌ها هزار تن زباله جنگی در غزه حاوی مواد منفجره است.

دفتر رسانه‌های دولتی در غزه تخمین زده است که حداقل ۷۵۰۰۰ تن مواد منفجره از ماه اکتبر به غزه پرتاب شده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که تنها یک ماه پس از جنگ علیه نوار غزه، دیده بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه اعلام کرد اسرائیل معادل ۲ بمب هسته‌ای مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته است. همان زمان نیز رژیم صهیونیستی به ریختن هزار بمب بر سر مردم فلسطین در نوار غزه از آغاز تجاوز به این منطقه اذعان کرد.

پیشتر، نشریه دانمارکی انفورماسیون هزاران بمب و موشک عمل نکرده را خطر بزرگ و چالش جدی برای ساکنان نوار غزه دانست و نسبت به پیامد‌های ناگوار آن هشدار داد.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: جنگ غزه ، سازمان‌ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار