تلاش تیم ترامپ برای به تاخیر انداختن صدور حکم پرونده حق السکوت

تیم حقوقی ترامپ در صدد آن هستند که صدور حکم پرونده پرداخت حق السکوت او به بازیگر فیلم‌های بزرگسالان را به تاخیر بیاندازند.

آسوشیتدپرس به نقل از یک منبع گزارش داد، تیم حقوقی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده با ارسال نامه‌ای از قاضی خوان مرچان، که ریاست دادگاه محاکمه ترامپ در نیویورک را برعهده داشت، خواست صدور حکم او را که برای اواخر ماه جاری برنامه‌ریزی شده بود، به تاخیر بیاندازد.

این اقدام ساعاتی پس از آن صورت می‌گیرد که دادگاه عالی ایالات متحده (SCOTUS) حکم خود را در مورد مصونیت ترامپ صادر کرد که رئیس جمهور سابق آن را «پیروزی بزرگ» خواند.

در این نامه به این حکم اشاره شده و از مرچان خواسته شده تا در حالی که تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده و اینکه ممکن است بر پرونده دادگاه نیویورک (پرونده پرداخت «حق‌السکوت» به یک بازیگر فیلم‌های بزرگسالان ( فیلم های دارای سکانس‌های خشونت آمیز، وحشتناک یا مستهجن) و ۳۴ مورد اتهام دیگر که مجرم شناخته شد) تأثیر بگذارد، صدور حکم ترامپ را به تعویق بیاندازد.

دیوان عالی آمریکا دیروز دوشنبه به وقت محلی در حکمی اعلام کرد که رئیس جمهور سابق این کشور از تعقیب قضایی برای برخی اقدامات انجام شده در زمان منصب خود مصونیت دارند. دیوان عالی آمریکا با ۶ رای موافق در مقابل ۳ رای مخالف اعلام کرد در حالی که رؤسای جمهور سابق می‌توانند در چارچوب اختیارات قانونی خود اقداماتی انجام دهند و از مصونیت برخوردار هستند، اما برای اقدامات خصوصی از مصونیت برخوردار نیستند.

ترامپ پس از حکم دیوان عالی آمریکا، آن را به عنوان یک پیروزی بزرگ برای دموکراسی دانست. این حکم، تصمیم محاکمه ترامپ به دلیل توطئه برای تغییر نتیجه انتخابات سال ۲۰۲۰ را به تعویق می‌اندازد.

ترامپ متهم است که ادعا‌هایی دروغین در مورد تقلب در انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا مطرح کرده، ایالات متحده آمریکا را فریب داده، حقوق شهروندی را نقض کرده و همچنین مقامات وقت را برای تغییر نتایج انتخابات تحت‌فشار قرار داده است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار