۱۹ کشته طی درگیری مسلحانه دو باند مواد مخدر در مکزیک

در یک درگیری مسلحانه که بین اعضای دو باند قاچاق مواد مخدر رخ داد، دست کم ۱۹ نفر در جنوب مکزیک کشته شدند.

در یک درگیری مسلحانه که بین اعضای دو باند قاچاق مواد مخدر رخ داد، دست کم ۱۹ نفر از جمله چهار گواتمالایی در جنوب مکزیک کشته شدند.

براساس گزارش آر تی، وزارت امنیت مکزیک در بیانیه‌ای اعلام کرد که در استان تاباسکو، در داخل یک کامیون باری، ۱۴ مرد با سلاح گرم کشته شدند، دو نفر دیگر در داخل کابین، دو نفر در کنار و مرد دیگری نیز حدود ۱۰۰ متر دورتر کشته شدند.

تاباسکو مرز گواتمالا و کشور‌های همسایه را به ساحل خلیج مکزیک متصل می‌کند. این منطقه از ده‌ها سال پیش به دلیل جغرافیای خود، مسیر‌ اصلی قاچاق مواد مخدر و مهاجران است. برخی از مردم محلی آن را دروازه جنوب شرقی می‌نامند.

از سال ۲۰۰۶، زمانی که فیلیپه کالدرون، رئیس جمهور  مکزیک سرکوب قاچاق مواد مخدر را آغاز کرد، خشونت‌های سازمان یافته مرتبط با جرم و جنایت در مکزیک منجر به کشته شدن بیش از ۱۵۰ هزار نفر و مفقود شدن ۱۰۰ هزار نفر شده است.

با این وجود جنارو گارسیا لونا یکی از وزرای کالدرون در سال ۲۰۲۳ در دادگاهی در آمریکا به جرم دریافت میلیون‌ها دلار رشوه از کارتل بدنام «سینالوآ» محکوم شد. دادستان‌های فدرال در شهر نیویورک گفته‌اند در زمان مسئولیتش در ازای مصون ماندن از بازداشت، عبور امن محموله‌های کوکائین و اطلاع‌رسانی به قاچاقچیان درباره عملیات‌ پلیس رشوه می‌گرفته است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار