دستگیری یک هسته گروه تروریستی پ ک ک در عراق

عراق از دستگیری یک هسته گروه تروریستی پ ک ک در این کشور خبر داد. 

سخنگوی وزارت کشور عراق امروز (دوشنبه) اعلام کرد: نیرو‌های امنیتی ما موفق به دستگیری یک هسته مرکزی گروه تروریستی حزب کارگران کردستان (پ ک ک) شدند. این افراد مظنون به برنامه ریزی برای انجام حمله تروریستی در عراق هستند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات عراقی می‌گویند این افراد طی برنامه ریزی انجام شده می‌خواستند در مناطق مختلف عراق به ویژه در خطوط نفتی در شمال که نفت کشور را به ترکیه منتقل می‌کرد عملیات تروریستی انجام دهند. 

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد این تروریست‌ها به دنبال انجام خرابکاری در خطوط نفتی جیهون بودند که نفت را از کرکوک و اربیل برای صادرات به ترکیه منتقل می‌کند. این افراد همچنین به ایجاد حریق تعمدی در بازار‌های تجاری در اقلیم کردستان عراق طی چند ماه گذشته اعتراف کرده اند. 

این آتش سوزی‌ها بیش از ۳۰۰ میلیون دلار خسارت به بار آورده است. هسته تروریستی پ ک ک این اقدامات را با هدف ضربه به ترکیه در عراق انجام داده اند. 

ایران، ترکیه، و عراق سازمان پ ک ک را تروریستی می‌دانند. این نهاد با تفکر مارکسیستی به دنبال استقلال منطقه کردنشین در ترکیه است. این جنبش از سال ۱۹۸۴ اقدام به نبرد مسلحانه با دولت ترکیه کرده است که از آن زمان تاکنون ۴۰ هزار نفر در نتیجه این منازعه جان خود را از دست داده اند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار