رئیس‌جمهور ترکیه طی شرکت در یک مانور نظامی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با پرتاب بمب بر سر غیرنظامیان در غزه نمی‌جنگد، بلکه نسل‌کشی می‌کند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز در جریان شرکت در تمرینات نظامی FES ۲۰۲۴  در استان ازمیر در غرب این کشور تاکید کرد که پرتاب بمب‌های رژیم صهیونیستی به ساکنان نوار غزه  جنگ نیست، بلکه یک نسل کشی است.

براساس گزارش القدس العربی، اردوغان در ادامه گفت: کشتن ۳۶ هزار نفر، زخمی شدن بیش از ۸۰ هزار بی گناه و پرتاب بمب بر روی غیرنظامیانی که در صف غذا هستند (در غزه) اینها جنگ نیست، بلکه نسل کشی است.

او افزود که حمله رژیم صهیونیستی که اردوگاه آوارگان در شهر رفح را هدف قرار داد نشان دهنده  نقطه کمبود انسانیت  است و هیچ توجیهی برای چنین وحشیگری وجود ندارد.

اردوغان در مورد رزمایش EFS ۲۰۲۴ گفت که این مانور‌ها هیچ کشوری را هدف قرار نمی‌دهند و طبق یک سناریوی کلی که به روند حمایت از صلح بستگی دارد، اجرا می‌شوند.  اردوغان بر آمادگی کشورش برای گفت‌وگو، ارتباط و تقویت روابط با هر کسی که به منافع ترکیه احترام می‌گذارد و خواهان توسعه همکاری با ترکیه است، تاکید کرد.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: در مانور EFS ۲۰۲۴ فرصت استفاده از سامانه‌های محلی و ملی را پیدا می‌کنیم و برای اولین بار ۳۳ سلاح، خودرو و سامانه را آزمایش خواهیم کرد. ما نه دشمن هستیم، نه تعصبی نسبت به هیچ کشوری داریم و نه به حق حاکمیت کسی طمع داریم، اخیراً گام‌های مهمی برای افزایش تعداد دوستانمان برداشته‌ایم و ما از طریق همین مسیر گشایش‌های جدید را ادامه دهیم.

او همچنین به مبارزه با سازمان‌های تروریستی اشاره کرد و گفت که ترکیه هرگز اجازه نخواهد داد که سازمان جدایی‌طلب (پ‌ک‌ک) در آن سوی مرز‌های جنوبی خود در شمال سوریه و عراق یک کشور تروریستی ایجاد کند. اردوغان در پایان اعلام کرد که وقتی پای تمامیت ارضی کشور و امنیت مردم به میان می‌آید، به حرف کسی گوش نمی‌دهد و تسلیم هیچ تهدیدی نمی‌شود.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
ارتش آمریکا جنایتکار شریک جرم جنایت های صهیونیست ها جنایتکار در فلسطین، نوارغزه، لنبان و سوریه بوده است.
جو بایدن جنایتکار شریک جرم جنایت های صهیونیست ها جنایتکار در فلسطین، نوارغزه، لنبان و سوریه بوده است.
سلاح‌های آمریکا به اوکراین 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ اوکراین و روسیه بوده است.
سلاح‌های آمریکا به اسرائیل 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ اسرائیل و غزه بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
شمار شهدای جنگ غزه از هفتم اکتبر تا به امروز به ۳۶ هزار و ۲۲۴ نفر و شمار مجروحان به ۸۱ هزار و ۷۷۷ نفر رسیده که اکثر آنها از زنان و کودکان هستند.
Iran (Islamic Republic of)
دولت وحشی آمریکا جنایتکار مسئول جنایات هولناک اشغالگران است.
۱۹:۵۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
دولت وحشی آمریکا جنایتکار مسئول جنایات هولناک اشغالگران است.
Iran (Islamic Republic of)
آوارگان رفح با بمب‌های آمریکایی قتل‌عام شدند
۱۸:۴۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
آوارگان رفح با بمب‌های آمریکایی قتل‌عام شدند
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا و غرب شرکای صهیونیست ها در کشتار رفح هستند
۱۸:۳۱ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
آمریکا و غرب شرکای صهیونیست ها در کشتار رفح هستند
آخرین اخبار