ارتش لبنان از قطر کمک مالی دریافت می‌کند

امیر قطر دستور اختصاص ۲۰ میلیون دلار بودجه اضافی برای ارتش لبنان را صادر کرد.  

ارتش لبنان روز دوشنبه اعلام کرد که دولت قطر ۲۰ میلیون دلار بودجه اضافی برای ارتش این کشور اختصاص خواهد داد.

بر اساس این بیانیه، این جریان نقدی برای حمایت از "چالش‌های فعلی" که لبنان با آن مواجه است، در نظر گرفته شده است. این بودجه توسط شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر اعلام شد.

تنش‌ها در منطقه به دلیل درگیری‌های مداوم بین حزب الله و نیرو‌های اسرائیلی در مرز جنوبی لبنان و همچنین پرواز هواپیما‌های جنگی اسرائیل بر فراز بیروت ادامه دارد که نگرانی‌هایی را در مورد عملیات احتمالی آینده ایجاد کرده است. در همین راستا، تعدادی از کشور‌ها از جمله آمریکا، آلمان و هلند اعلامیه‌هایی صادر کرده و از شهروندان خود خواستند لبنان را ترک کنند.

پیش از این، پولیتیکو به نقل از سازمان اطلاعات آمریکا گزارش داده بود که اگر مقامات اسرائیلی و جنبش فلسطینی حماس نتوانند به توافق آتش بس در نوار غزه دست یابند، درگیری گسترده‌ای بین اسرائیل و جنبش حزب الله لبنان در هفته‌های آینده رخ خواهد داد.

در پی افزایش تنش‌ها به ویژه در هفته‌های اخیر، «اسحاق بریک» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی هشدار داد که اگر سران این رژیم تصمیم به جنگ گسترده در جبهه شمال (فلسطین اشغالی با حزب الله لبنان) بگیرند، این امر به معنای نابودی رژیم اسرائیل خواهد بود.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: ارتش لبنان ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار