درخواست صهیونیست‌ها برای تخلیه فوری شرق خان‌یونس

ارتش رژیم صهیونیستی از فلسطینیان در شرق خان‌یونس خواست به فوریت این منطقه را ترک کنند.

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات زمینی در غزه در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳، گرچه مناطق جنوبی غزه از جمله رفح را به عنوان مناطق امن معرفی کرده و صد‌ها هزار فلسطینی آواره در آنجا پناه گرفتند، اما در ادامه عملیات خود را به این مناطق گسترش داده و این مناطق امن را بمباران کرده است و اکنون هیچ مکان امنی برای غیرنظامیان در غزه وجود ندارد.  

به گزارش الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) با صدور دستوری فوری خواستار تخلیه فلسطینیان از شرق خان‌یونس به منظور گسترش عملیات این رژیم شد.  

سخنگوی نظامی این رژیم در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) در این باره نوشت: مردم غزه، برای امنیت خودتان هم که شده شرق خان‌یونس را به مناطق امن بشردوستانه مشخص شده ترک کنید.  

الجزیره می‌نویسد: مشخص نیست مناطق امن بشردوستانه که در این پیام آمده به کجا اشاره دارد، زیرا اکنون در غزه هیچ مکان امن بشردوستانه‌ای برای آوارگان فلسطینی وجود ندارد.  

درخواست فعلی رژیم صهیونیستی نشان دهنده عملیات قریب الوقوعی است که ارتش این رژیم به طور زمینی در این منطقه انجام خواهد داد. هفته گذشته نیز این رژیم با صدور فرمان مشابه، خواستار تخلیه منطقه شجاعیه در شمال غزه شده بود. پس از این فرمان، منطقه شجاعیه آماج حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفت که طی آن هزاران غیرنظامی کشته و زخمی شدند.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار