پلیس لندن مدارک درباره تعرض به رای‌دهندگان ایرانی را بررسی می‌کند

پلیس لندن اعلام کرد که مدارک تعرض به رای‌دهندگان ایرانی در انتخابات هشتم تیر ماه را بررسی می‌کند.

یک سخنگوی پلیس متروپلیتن در واکنش به اعمال خشونت و تعرض به رای دهندگان ایرانی به رسانه‌ها گفت: در لندن جایی برای این رفتار‌ها وجود ندارد و ما از نزدیک در حال انجام تحقیقات و بررسی تخلف صورت گرفته علیه یکی از شهروندان هستیم.

وی همچنین از افرادی که مدارکی مبنی بر تعرضات صورت گرفته علیه شهروندان ایرانی دارند، درخواست کرد که با این نهاد امنیتی تماس بگیرند.

هزاران تن از ایرانیان مقیم انگلیس روز جمعه (۸ تیرماه ۱۴۰۳) با حضور پای صندوق‌های رای، در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند. رای‌گیری در انگلیس به‌عنوان بزرگترین مرکز اخذ رای راس ساعت ۸ صبح به وقت محلی آغاز شد و پس از دو ساعت تمدید در ساعت ۲۰ به پایان رسید.

در مجموع ۱۰ صندوق در ۱۰ شعبه رأی در کشور انگلیس پیش بینی شده بود که از این تعداد، پنج صندوق در مناطق مختلف لندن و پنج صندوق دیگر در شهر‌های دیگر انگلیس شامل منچستر، بیرمنگام، نیوکاسل، گلاسکو و کاردیف مستقر شده بود.

هم زمان، تعدادی از عناصر ضد انقلاب با تجمع مقابل شعب اخذ رای و فحاشی، عصبانیت خود را از مشارکت ایرانیان مقیم انگلیس در انتخابات به نمایش گذاشتند. بر اساس گزارش‌ها پلیس ۶ نفر از این عناصر اغتشاشگر را به دلیل ایجاد مزاحمت در لندن، منچستر و بیرمنگام دستگیر کرد.

علی متین‌فر کاردار سفارت ایران روز گذشته با انتشار پیامی از مشارکت ایرانیان مقیم انگلیس در مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قدردانی و تصریح کرد که مدارک رفتار‌های خشونت‌آمیز علیه رای‌دهندگان در اختیار مقام‌های مرتبط در انگلیس قرار داده خواهد شد و این افراد «باید در دادگاه‌های انگلیس پاسخگوی اعمال و رفتار‌های شبه تروریستی خود باشند.»

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار