السودانی: جهان اهمیت ثبات عراق برای امنیت منطقه‌ای و جهانی را درک کرده است

نخست وزیر عراق توافق‌ها و یادداشت‌های تفاهم امضا شده با کشور‌های همسایه و کشور‌های منطقه را یکی از نتایج ثبات در این کشور دانست و تاکید کرد که جهان متوجه اهمیت ثبات عراق برای امنیت منطقه‌ای و جهانی شده است.

دفتر اطلاع‌رسانی «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که السودانی در دیدار با هیئتی از موسسه اروپایی گفتگو و توسعه اظهار کرد: جهان اهمیت ثبات عراق برای امنیت منطقه و جهانی را درک کرده است.

به گزارش سایت «بغداد الیوم» السودانی در این دیدار با تاکید بر اهمیت تنوع فرهنگی و اجتماعی موجود در جامعه عراق، آن را به منزله ثروتی اجتماعی دانست که ارتباطات میان گروه‌های مختلف و اتحاد در مقابل افراط گرایی را تقویت می‌کند.

نخست وزیر عراق در ادامه بر حمایت مستمر دولت بغداد از این تنوع و تقویت نقش اماکن عبادی هر یک از ادیان و مذاهب و فعالیت آزادانه آنها در سرتاسر عراق که مملو از مساجد و مراکز اسلامی، کلیسا‌های مسیحیان و معابد اقلیت‌های ایزدی، صابئی و سایر تشکل‌های دینی است، تاکید کرد.

السودانی در ادامه تلاش تروریسم برای نابودی این میراث ارزشمند و انسجام تاریخی و نیز پیروزی عراقی‌ها بر آن و عبورشان از این مصیبت و تمام رنج‌هایی که عراق تا به امروز در زمینه‌های مختلف متحمل شده را یادآور شد و گفت: جهان متوجه اهمیت ثبات عراق برای امنیت بین منطقه‌ای و بین‌المللی و اقدامات ئ. لت در برنامه مستحکم خود برای اصل دولت خدمات در راستای حمایت از جامعه و تعیین اولویت‌های خدمت‌رسانی، اصلاح اقتصادی، مبارزه با فساد، فقر و بیکاری جهت تقویت جایگاه شهروندانش شده است.

او در ادامه این دیدار روابط سازنده‌ای که دولتش با کشور‌های جهان در پیش گرفته و افق‌های مشارکت‌ها و همکاری‌های اتحادیه اروپا و توافق‌ها و یادداشت‌های تفاهم امضا شده با کشور‌های همسایه و کشور‌های منطقه متکی بر اصل منافع متقابل را شرح داد و گفت: این یکی از نتایج ثبات در عراق علی رغم تمام مشکلاتی است که عراقی‌ها با ساختار دموکراتیک و تقویت نهاد‌های قانون اساسی به صورت یکی از بهترین نمونه‌های دموکراسی موجود در منطقه، بر آنها فائق آمدند.

نخست وزیر عراق با اشاره به تحولات موجود در غزه و تداوم حملات ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، بر موضعگیری ثابت و اولیه عراق در این زمینه تاکید کرد و گفت: دولت بغداد با کشور‌های منطقه در راستای ممانعت از گسترش دامنه این درگیری تلاش می‌کند و همزمان به ارسال کمک‌های بشردوستانه و امدادرسانی برای مردم غزه ادامه می‌دهد.

طبق این بیانیه، هیئت اروپایی نیز ضمن تقدیر از استقبال گرم عراق، پس از بازدید‌هایی که در بغداد از پروژه‌های مختلف توسعه‌ای داشتند، «ثبات چشمگیر» موجود در این کشور را ستودند و تاکید کردند که این تصویر عراق باید به دور از تلاش‌ها برای تخریب آن منتقل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار