گسترش بیماری‌های عفونی در غزه

نبود امکانات بهداشتی باعث گسترش بیماری‌های عفونی در غزه شده است.

شرایط نامساعد محیطی و بهداشتی و در عین حال، توحش روز افزون رژیم صهیونیستی در غزه باعث فاجعه انسانی برای فلسطینیان در این باریکه شده است. بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه نیز به دلیل بمباران و نیز نبود تجهیزات کافی توان ارائه خدمات به بیماران فلسطینی را ندارد و همین موضوع به بحران بهداشتی در این باریکه دامن می‌زند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع محلی می‌گویند اکنون در مناطق مرکزی غزه بیماری‌هایی همچون هپاتیت، گال، و آبله مرغان در میان مردم شیوع پیدا کرده است. 

سامی حمید، یکی از پزشکان در این منطقه می‌گوید: بیماری‌های پوستی به شدت در میان فلسطینیان به ویژه در میان کودکان به دلیل آب و هوای گرم و نبود آب سالم در حال شیوع است. بیماری همانند هپاتیت به دلیل جاری بودن فاضلاب در کنار چادر‌های آوارگان، غیرنظامیان را آلوده می‌کند. 

اکنون آب سالم و ابتدایی‌ترین موارد بهداشتی در دسترس فلسطینیان قرار ندارد و همین مسئله گسترش بیماری‌های مختلف در میان آوارگان فلسطینی را تشدید می‌کند. 

یکی از این آوارگان به خبرنگار الجزیره گفت: ما دیگر مثل سابق توانایی استحمام فرزندانمان را نداریم. همچنین امکانات درمانی آنگونه که باید در دسترس عموم قرار ندارد. پسر من به دلیل ابتلا به بیماری‌های پوستی به خارش دائمی مبتلا شده است. 

وزارت بهداشت غزه تاکنون از ثبت ۳۳ هزار و ۵۵۱ مورد اسهال، ۱۳ هزار مورد ابتلا به عفونت‌های پوستی، ۵۵ هزار مورد ابتلا به عفونت‌های مجاری تنفسی، و یک هزار مورد آبله مرغان در این باریکه خبر داده است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار