رسانه‌های صهیونیستی: دستیابی به عادی سازی روابط با عربستان بعید است

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند به دلیل ضعیف ظاهر شدن رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین مناظره انتخاباتی، عادی سازی روابط با عربستان دور از دسترس شده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بر اساس ابهام پیرامون آینده جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کردند که دستیابی به عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی بعید است، مسئله ای که کسانی که در کاخ ریاض هستند به خوبی می‌دانند، زیرا بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور ضعیفی در نظر گرفته می‌شود و امضای هیچ قراردادی فایده‌ای ندارد.

براساس گزارش المیادین، به نوشته روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم»، تحریم‌های اخیر رژیم علیه تشکیلات خودگردان فلسطین و تصمیم آن برای تشویق شهرک‌سازی در کرانه باختری، عادی‌سازی بین تل‌آویو و ریاض را از بین می‌برد.

 این روزنامه اعلام کرد: ریاض در مسیر عادی سازی روابط با اسرائیل نیازمند هرگونه پیشرفت و پایان دادن به جنگ غزه است زیرا تقاضای عموم مردم در عربستان اکنون مسیری قرار دارد که خواهان تشکیل کشور فلسطین است اما این در دستور کار تل آویو  نیست.

اسرائیل هیوم افزود که ریاض نگران ترکیب فعلی کابینه رژیم صهیونیستی است که به عنوان یک رژیم افراطی رفتار می‌کند که علاقه‌ای به دستیابی به توافق ندارد، به همین دلیل عربستان ممکن است منتظر انتخابات در اراضی اشغالی باشد تا احزاب دیگری به قدرت برسند.

این روزنامه نوشت که حاکمان در ریاض به خوبی می‌دانند که آینده جو بایدن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و این امر پس از نخستین مناظره دو نامزد انتخابات آمریکا نمایان شد. مناظره ای که مطبوعات سعودی به طور گسترده  آن را پوشش دادند و در آن بایدن در برابر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا شکست کاملی را متحمل شد.

این روزنامه صهیونیستی از شیوه کنایه آمیز رسانه‌های سعودی درباره عملکرد بایدن در مناظره به این نتیجه رسید که او اکنون در عربستان به عنوان رئیس جمهور ضعیفی دیده می‌شود که هیچ فایده‌ای در امضای قرارداد با او وجود ندارد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۱:۳۹ ۱۱ تير ۱۴۰۳
یک ذره از غرور کاذبتان پایین می امدید همه چیز بخوبی و خوشی تمام می شد امان از این غرور و خود خواهی
آخرین اخبار