هشدار فرمانده آمریکایی به رژیم صهیونیستی:

جنگ با حزب‌الله لبنان ویران‌کننده خواهد بود

فرمانده سابق آمریکا که به دلیل حمایت‌های واشنگتن از تل‌آویو ارتش را ترک کرده بود، نسبت به تشدید تنش‌ها در شمال فلسطین اشغالی هشدار داد.

هریسون مان، فرمانده سابق اطلاعات نظامی آمریکا که ارتش را به دلیل حمایت آمریکا از (رژیم) اسرائیل ترک کرد، گفته است که جنگ احتمالی بین حزب‌الله لبنان و اسرائیل یک «فاجعه» خواهد بود.

به گزارش الجزیره، این مقام نظامی سابق آمریکا گفت: «نخست‌وزیر اسرائیل اگر بخواهد دوره سیاسی خود را طولانی‌تر کرده و [برای رسیدگی به پرونده‌های فساد خود] در دادگاه حاضر نشود، باید همچنان وضعیت جنگی را حفظ کند؛ بنابراین او برای این کار خود انگیزه دارد».

وی افزود: «نمی‌دانم ارزیابی‌های آنها از میزان آسیبی که متحمل می‌شوند چقدر واقع‌بینانه است، اما تقریباً مطمئن هستم که تصور درستی از موفقیت در برابر حزب‌الله ندارند». مان گفت که ارتش اشغالگر به خوبی این را می‌داند که نمی‌تواند با حملات پیشگیرانه ضربه قاطعی به تسلیحات حزب‌الله وارد کند، زیرا راکت‌ها، موشک‌ها و توپخانه‌های آن در مناظر کوهستانی لبنان حفر شده است.

این مقام آمریکایی پیش‌بینی کرد که حزب‌الله حمله موشکی گسترده‌ای را علیه این رژیم انجام خواهد داد و «سطحی از ویرانی را به (رژیم) اسرائیل وارد خواهد کرد» که احتمالا این رژیم تاکنون در تاریخ خود تجربه نکرده است. 

پیش از این، «ایتزاک بریک» ژنرال بازنشسته صهیونیست از اسرائیلی‌ها خواست تا قبل از اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یوآو گالانت، وزیر جنگ، اسرائیل را درگیر یک جنگ منطقه‌ای همه جانبه کنند که حتما موجب ویرانی آن می‌شود، بیدار شوند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار