ژنرال بازنشسته اسرائیلی: 

نتانیاهو اسرائیل را به سمت جنگ منطقه‌ای همه جانبه می‌برد

یک ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی درباره مواضع جنگ طلبانه نتانیاهو و بروز جنگ منطقه‌ای هشدار داد.

ایتزاک بریک، ژنرال بازنشسته صهیونیست از اسرائیلی‌ها خواسته است تا قبل از اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر یوآو گالانت، وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش هرتزی هالوی اسرائیل را درگیر یک جنگ منطقه‌ای همه جانبه کنند که حتما موجب ویرانی اسرائیل می‌شود، بیدار شوند.

بریک در مقاله‌ای در روزنامه معاریو اسرائیل گفت: «نخست وزیر اسرائیل وتصمیم قاطع آن در مورد جنگیدن با حزب‌الله از طریق هوا، زمین و دریا – جنون آمیز است. سرنوشت ما در دستان سه نفری است که کاملاً توانایی تصمیم گیری و مسئولیت خود را در قبال آنچه در اطرافشان می‌گذرد از دست داده اند.»

وی گفت: در طول هشت ماه جنگ غزه، این سه نفر قبلاً تصمیماتی گرفته اند که می‌تواند کل خاورمیانه را به آتش بکشد و اسرائیل را نابود کند. اگر می‌خواهیم زندگی کنیم، نباید تصمیم‌گیری درباره سرنوشتمان را در دست آنها بگذاریم، زیرا آنها ما را به ساحل امن نمی‌برند.»

او گفت منطقاً نتانیاهو، گالانت و هالوی باید از گواهینامه رانندگی جنگی محروم شوند، همانطور که یک راننده مست پس از چندین بار عبور از چراغ قرمز از گواهینامه رانندگی محروم می‌شود و باعث تصادف مرگبار می‌شود.

ژنرال بازنشسته اسرائیلی به تصمیماتی که این سه نفر از آغاز جنگ گرفته اند، از جمله تصمیم آنها برای حمله به کنسولگری ایران در سوریه اشاره کرد، حمله‌ای که منجر به پرتاب بیش از ۳۰۰ موشک بالستیک و همچنین پهپاد‌ها شد. موشک‌های کروز رویارویی مستقیم با ایران می‌توانست به یک جنگ منطقه‌ای و حتی یک جنگ جهانی منجر شود.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار