واکنش آنروا به آوارگی ۲۵۰ هزار فلسطینی از خان یونس

چند هفته پس از آنکه مردم مجبور شدند به خان یونس ویران شده بازگردند، مقامات اسرائیل دستور تخلیه جدیدی را برای این منطقه صادر کردند.  

آنروا دستور مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر «آوارگی اجباری» ۲۵۰ هزار فلسطینی در خان یونس را محکوم کرد.

آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) آخرین دستور اسرائیل مبنی بر تخلیه خان یونس را محکوم کرده و گفته است که حدود ۲۵۰ هزار نفر باید از خان یونس فرار کنند «هرچند هیچ جایی در غزه امن نیست.»

آنروا در ایکس نوشت: «تنها چند هفته پس از آنکه مردم مجبور شدند به خان یونس ویران شده بازگردند، مقامات اسرائیل دستور تخلیه جدیدی را برای این منطقه صادر کردند. در این شرایط، خانواده‌ها با آوارگی اجباری مواجه می‌شوند.» 

پیش از این فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آنروا طی اطلاعیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس، توجهات را به آواره شدن بیش از ۸۰ درصد از جمعیت غزه جلب کرد. او با اشاره به اینکه، ۱۷ هزار کودک در غزه بدون حمایت رها شده و یا از خانواده‌های خود جدا مانده‌اند، گفت: «در طول جنگ ۴ ماهه غزه، نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر کشته، مجروح یا مفقود شدند. این تقریباً معادل ۵ درصد از جمعیت کل غزه است.» 

لازارینی با تاکید براینکه، درگیری‌ها در غزه ادامه دارد، اظهار داشت: «جنگ بی‌وقفه ادامه داشته، اما برنده‌ای وجود نخواهد داشت. تنها درد، بدبختی و اندوه وجود خواهد داشت.»

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار