آکسیوس: آمریکا و اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای ایران گفتگو می‌کنند

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که مقامات امنیتی واشنگتن و تل‌آویو قرار است درباره برنامه هسته‌ای ایران رایزنی کنند.

۲ مقام آمریکایی و ۲ مقام فعلی و پیشین رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال بررسی دقیق اطلاعات تازه‌ای درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران هستند که می‌تواند در تحقیقات و توسعه تسلیحات اتمی مورد استفاده قرار بگیرد.

در گزارش آکسیوس در این‌باره آمده است: برخی مقامات آمریکایی و اسرائیلی گفته‌اند این اطلاعات نشانه نگران‌کننده‌ای درباره اهداف هسته‌ای ایران است، اما برخی مقامات دیگر ۲ طرف نیز معتقدند این تنها یک تغییر ناگهانی و موقت است که نمایانگر تغییری در سیاست و راهبرد ایران در جهت استفاده جنگ‌افزاری (از فناوری هسته‌ای) نیست.

ایران بار‌ها وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای خود را تکذیب کرده است.

مقامات ارشد آمریکایی و رژیم صهیونیستی قرار است پنج‌شنبه این هفته جلسه «گروه مشورتی راهبردی آمریکا و اسرائیل» را برای بحث درباره وضعیت برنامه هسته‌ای ایران و دیگر مسائل برگزار کنند.

جلسه روز پنج‌شنبه، اولین مذاکرات بلندپایه و مفصل میان آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران از مارس ۲۰۲۳ خواهد بود.

یک مقام رژیم صهیونیستی گفت که پس از شکست اطلاعاتی این رژیم در نزدیک به هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که منجر به آغاز عملیات «طوفان الاقصی» شد، جامعه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی هرگونه اطلاعات درباره اقدامات ایران در راستای تسلیحات اتمی را به جدیت بیشتری بررسی می‌کند.

رژیم صهیونیستی که بدون عضوت در پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی‌تی) بزرگ‌ترین زرادخانه اتمی در غرب آسیا را دارد و امنیت آن را به خطر انداخته، بار‌ها ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران را مطرح کرده است. رژیم صهیونیستی این ادعا را دستمایه فعالیت‌های خرابکارانه در ایران، از جمله عملیات‌های ترور دانشمندان هسته‌ای آن قرار داده است.

این در حالی است که مقامات ایران تاکید کرده‌اند تولید و به‌کارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد و برنامه هسته‌ای ایران به‌رغم پیشرفته بودن، ماهیت صلح‌آمیز دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: جامعه اطلاعاتی آمریکا در سال ۲۰۰۷ در ارزیابی خود درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران آورده که تهران از سال ۲۰۰۳ یک برنامه هسته‌ای نظامی فعال نداشته است. مقامات آمریکایی به آکسیوس گفته‌اند که در نتیجه این ارزیابی تغییری ایجاد نشده است.

کاخ سفید و دستیاران «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرده‌اند.

در بخش دیگری از گزارش آکسیوس با اشاره به وضعیت فعلی برنامه هسته‌ای ایران آمده است: طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه می، ایران تقریبا ۱۴۲ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده با خلوص ۶۰ درصد دارد که این به معنای افزایش بیش از ۲۰ کیلوگرم مقدار آن از زمان گزارش پیشین در ماه فوریه است.

در ارزیابی جوامع اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز ادعا شده که ایران تنها به چند هفته برای غنی‌سازی این مقدار تا ۹۰ درصد، سطح مورد نیاز برای یک سلاح اتمی نیاز دارد. ایران به حدود ۴۲ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده با خلوص ۹۰ درصد برای ساختن یک بمب نیاز دارد.

این اطلاعات جدید یکی از مسائل مورد بحث در جلسه پنج‌شنبه آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره ایران خواهد بود.

یک مقام آمریکایی گفت نتیجه‌گیری قطعی درباره این اطلاعات جدید وجود ندارد، اما مسائلی را مطرح می‌کند که باید توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی مورد بحث قرار بگیرند.

رئیس هیات آمریکایی در جلسه روز پنج‌شنبه «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا ریاست هیات آمریکایی و «ران دِرمر» وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی و «تزاخی هانگبی» مشاور امنیت داخلی این رژیم نیز ریاست هیات صهیونیستی را بر عهده خواهند داشت.

این نشست نتیجه آخرین سفر سالیوان به اراضی اشغالی در چند هفته اخیر است. نتانیاهو و دستیارانش در دیدار‌ها با سالیوان از او خواسته بوند که طرفین مذاکرات مفصلی را درباره وضعیت برنامه هسته‌ای ایران برگزار کنند.

یک مقام آمریکایی در این باره گفت: هم آمریکا و هم اسرائیل فکر می‌کنند که الان زمان مناسبی برای بحث درباره این موضوع و چگونگی تعبیر کردن عملکرد ایران و هماهنگی درباره راهکار است.

در ماه‌ها اخیر، آمریکا و ایران در حال مذاکرات غیرمستقیم با میانجیگری عمان بوده‌اند که هدف تفاهم غیررسمی میان طرفین درباره محدودسازی موقت برنامه هسته‌ای ایران را دنبال می‌کرد.

مقامات آمریکایی گفته‌اند این اقدامات دلیل تلاش آمریکا برای متقاعد کردن فرانسه، انگلیس و آلمان (شرکای اروپایی توافق هسته‌ای) برای خودداری از ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای تنبیهی علیه ایران در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ۲ هفته گذشته بود.

این مقامات گفتند که آمریکا نگران بود چنین اقدامی مذاکرات با ایران را متوقف کرده و آن را وادار به گسترش برنامه هسته‌ای خود کند.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسرائیل قوانین جنگ در غزه را نقض کرده است
۱۲:۳۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
اسرائیل قوانین جنگ در غزه را نقض کرده است
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۱۲ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
مسئولین دلسوز شما را به خدا خیلی به برجام نچسبید برجام طوری طراحی شده که اگر کامل اجرا شود ایران برای همیشه از انرژی هسته ای محروم خواهد شد و فقط یک ماکتی از هسته ای خواهیم داشت حتی از ان پی تی خارج نشویم باز همین فشارها همیشه خواهد بود نسل آینده ایران و شیعه را از داشتن قدرت هسته ای محروم نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
امیدواریم برنامه های اتمی ایران اینقدر ارزش داشته باشند که آمریکا و رژیم صهیونیستی برایش جلسه بگذارند به نظر نمیآید برنامه محدود و بسته اتمی ایران اینقدر پیچیده و خطرناک باشد
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari/pebdeni
۰۸:۴۸ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
هر کشوری دنبال کسب قدرت نرود دیوانه است و اگر ایران برای قویتر شدن دست به هر کاری نزده دیوانه بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
مگر اسرائیلی وجود دارد از آمریکا فقط اسم بایدن واز اسرائیل صهیونیسم یهودی فقط نتانیاهو که آن هم بر سنگ حکاکی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
ایران اگر هیچ کاری نکند دیوانه است ایران باید ظرفیتهایش را بسیار بسیار افزایش دهد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Mohieddin
۰۲:۰۴ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
اماده هستیم اگر دست به ایران بزنند ، دست نکبتشان را از بالای کتف کوتاه کنیم .به اذن الله تعالی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
به این دو کشور شیطان پرست و بی هویت و جنایتکار مربوط نیست ایران خودش بهتر می دونه چه می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
حزب‌الله 5000 موشک و پهپاد به سمت اسرائیل شلیک کرده است این خیلی کم است و این در حالی است که اسرائیل جنایتکار در این مدت 9 ماه بیش از 999 هزار موشک و پهپاد به سمت نوار غزه شلیک کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا جنایتکار و اسرائیل جنایتکار حق صلاحیت دخالت و مداخله درباره برنامه هسته‌ای ایران را ندارند
۲۳:۰۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
آمریکا جنایتکار و اسرائیل جنایتکار حق صلاحیت دخالت و مداخله درباره برنامه هسته‌ای ایران را ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
نامه 3 کشور اروپایی جنایتکار به شورای امنیت درباره ایران |‌ به خاطر نتیجه مذاکره بی مورد و مذاکره بی ارزش از سال 1392 تاکنون بوده است.
نامه 3 کشور اروپایی جنایتکار به شورای امنیت درباره ایران |‌ به خاطر نتیجه برجام بی مورد و برجام بی ارزش از سال 1394 تاکنون بوده است.

حمله امریکا جنایتکار به یمن مصداق بارز اجرای قانون جنگل بود.
حمله آمریکا جنایتکار به یمن، اجرای قانون جنگل بود.

حمله انگلیس جنایتکار به یمن مصداق بارز اجرای قانون جنگل بود.
حمله انگلیس جنایتکار به یمن، اجرای قانون جنگل بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
ایران متأسفانه هنوز هم به قطعنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخ عملی نداده است چرا؟
پاسخ ایران به قطعنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید اخراج بازرسان آژانس باشد ایران فوری و سریع باید بازرسان آژانس را از کشور اخراج کند.
Iran (Islamic Republic of)
۳ کشور اروپایی جنایتکار برای توقف جنایت صهیونیست‌ها اقدام عملی کنند
۲۲:۵۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح‌های آمریکایی در حمله به مدرسه سازمان ملل، مدیرکل بی ادب آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دنبال متهم کردن ایران است شرم آور و تاسف بار است.
اقدام غیر انسانی اسرائیل جنایتکار علیه فلسطین و غزه شرم آور است
ارتش رژیم صهیونیستی از ۸ ماه پیش حملات ویرانگر خود را علیه مردم بی‌دفاع غزه ادامه می‌دهد که تاکنون بر اثر آن بیش از ۳۶ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۸۳ هزار فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند که طبق اعلام رسانه دولتی در نوار غزه، ۱۵ هزار و ۵۱۷ شهید، کودک هستند.
Iran (Islamic Republic of)
غربی‌ها جنایتکار حقوق بشر را لااقل برای مردم خودشان رعایت کنند
۲۲:۵۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
غربی‌ها جنایتکار حقوق بشر را لااقل برای مردم خودشان رعایت کنند
فرانسه جنایتکار و آمریکا جنایتکارو کشورهای غربی جنایتکار مدعی حقوق بشر که در بحرین و یمن روی جلادان تاریخ را سفید کرده اند، لااقل در خیابان های پاریس و نیویورک و برای مردم خودشان حقوق بشر را رعایت کنند.‏
ما به غربی ها می گوییم که قرن ها ستم به مظلومان جهان گریبان شما را می گیرد و این ها نخستین نشانه های قیام ملت هاست و امروز یا باید تسلیم شوید یا این همه ظلم و جنایت را جبران کنید.
در قطعنامه دیگر ولیعهد این کشور به عنوان صادرکننده دستور قتل خاشقجی معرفی شده است، اما این موضوع هم به خود آنها بازمی گردد.
آمریکایی ها سال هاست که با حمایت از ظالمان در کشورهای اسلامی شریک دزدها و جنایتکاران بوده اند و هنگامی که درماندهاند، به این جنایات اعتراف می کنند، اما این اعترافات و قطعنامه ها نفاق آلود و دیرهنگام است.
اروپا جنایتکار از سال 1357 تاکنون یکی از حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب بوده است.
اروپا جنایتکار از سال 1360 تاکنون یکی از حامیان اصلی گروهک تروریستی منافقین بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
تصویب قطعنامه آژانس بین المللی اتمی به مدیریت تروییکای اروپایی عضو برجام و باز هم دیگر نمی تواند بر اهانت ها و خیانت های آژانس، آمریکا و سه کشور اروپایی در مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، دوحه و عمان سرپوش بگذارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
در جنگ تحمیلی 8 ساله برای همه مردم ایران ثابت شده است که 3 کشور اروپایی جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و به سرکردگی آمریکا جنایتکار از رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور و هم از گروهک تروریستی منافقین همه جانبه حمایت می کردند پس مذاکره ایران با آمریکا و 3 کشور اروپایی 100 درصد فقط غلط و اشتباه بوده است و مقصر اصلی دولت حسن روحانی و برخی مسئولان و برخی نمایندگان مجلس بودن و هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
مذاکره ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی و... از سال 1392 تاکنون هیچ فایده ای، نتیجه ای، سودی و ارزشی برای مردم ایران و کشور ایران ندارد و از سال 1392 تاکنون هم نداشته است. بعد از مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، دوحه، عمان و... هم مشکلات مردم و کشور 100 برابر هم بیشتر شده است.
تصویب قطعنامه ضد ایرانی اخیر در آژانس توسط دشمنان درجه یک ملت ایران و هم دشمنان درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی، نتیجه برجام بی مورد و برجام بی ارزش بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا جنایتکار از سال 1397 تاکنون درک نمی کند، نمی داند، نمی فهمد و توجه نمی کند که دونالد ترامپ بی ادب رئیس جمهور آمریکا جنایتکار در سال 1397 به صورت غیر قانونی و هم بدون پرداخت هزینه از توافق هسته ای و برجام خارج شده است و هم منشور سازمان ملل را نقض کرده است پس آمریکا در مورد توافق هسته ای، برجام و... متهم است و نه مدعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
و این در حالی است که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون از تسلیحات هسته ای آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل دفاع و حمایت و استقبال کرده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
و این در حالی است که سه کشور انگلیس و فرانسه و آلمان هم به همراه آمریکا توافق هسته ای و برجام را نقض کردند
۲۲:۴۹ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
تصویب یک قطعنامه علیه ایران در نشست شورای حکام آژانس اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به ایران بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
و این در حالی است که متأسفانه نسل‌کشی ملت فلسطین همان به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت جامعه جهانی بوده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
آمریکا و رژیم صیهونیستی بزرگترین دارنده سلاح‌های کشتار جمعی و اتمی هستند بعد درباره برنامه صلح آمیز هسته ای ایران صحبت کنند!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
روحانی: مسائل اصلی با آمریکا در مذاکرات وین حل و فصل شده است/ و 100 درصد فقط دروغ بوده است و این در حالی است که مسائل اصلی ایران با آمریکا و هم کشورهای اروپایی از سال 1392 تاکنون در مذاکره حل وفصل نشده است.
Iran (Islamic Republic of)
و این درحالی است که آمریکا در سال 1397 بدون پرداخت هزینه برجام و هم به صورت غیر قانونی برجام خارج شده است.
۲۲:۴۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
رییس‌جمهور روحانی: نمی‌گذاریم امریکا بدون پرداخت هزینه برجام را ترک کند
و این درحالی است که آمریکا در سال 1397 بدون پرداخت هزینه برجام و هم به صورت غیر قانونی برجام خارج شده است.
آمریکا با خروج از برجام منشور سازمان ملل را هم نقض کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
تهدید علنی آمریکا علیه برنامه‌های هسته‌ای ایران، دخالت و مداخله در امور داخلی ایران است و هم به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا عضو برجام نیست و نمی‌تواند اظهاراتی به دیگر اعضا منتسب کند
۲۲:۴۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
آمریکا عضو برجام نیست و نمی‌تواند اظهاراتی به دیگر اعضا منتسب کند
ایالات متحده باید بداند که عضو برجام نیست و نمی‌تواند به اعضای دیگر برجام اظهاراتی را منتسب کند یا درخواست‌هایی داشته باشد و بهتر است اول برادری خود را ثابت کند.

آمریکا عضو برجام نیست
ایالات متحده باید بداند که عضو برجام نیست و نمی‌تواند به اعضای دیگر برجام اظهاراتی را منتسب کند یا درخواست‌هایی داشته باشد و بهتر است اول برادری خود را ثابت کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
بیانیه ضدایرانی گروه ۷؛ تکرار ادعاهای هسته ای علیه ایران همان نتیجه مذاکر بی مورد و مذاکره بی ارزش در این مدت 12 سال است و هم دخالت و مداخله در امور داخلی ایران بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
به خاطر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی وغیر انسانی رژیم کودک کش صهیونیستی و با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا جنایتکار و اروپا جنایتکار شهدای غزه به 38 هزار و 566 نفر رسید شرم آور و تاسف بار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
کشتار، قتل عام و نسل کشی بیش از 18 هزار کودک بی گناه در مدت 9 ماه در نوارغزه به دست اشغالگرانو در سایه سکوت بی شرمانه مدعیان دروغین حقوق بشر شرم آور و تاسف بار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
فرانسه جنایتکار از سال 1360 تاکنون نماینده گروهک تروریستی منافقین در اروپا بوده است.
فرانسه جنایتکار یکی از حامیان اصلی گروهک تروریستی منافقین بوده است.
پاریس از سال 1360 تاکنون مقر اصلی گروهک تروریستی منافقین مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی ومزدورانشان بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
و این در حالی است که آمریکا، کشورهای اروپایی و ناتو از اسفند ماه سال 1400 تاکنون انواع سلاح های ممنوعه و بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای و... اوکراین را تامین می کنند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا جنایتکار خودش سلاح اتمی در اختیار دارد پس دیگر حق صلاحیت دخالت و مداخله در باره برنامه هسته‌ای ایران را ندارد.
۲۲:۴۵ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
آمریکا جنایتکار خودش سلاح اتمی در اختیار دارد پس دیگر حق صلاحیت دخالت و مداخله در باره برنامه هسته‌ای ایران را ندارد. اروپا جنایتکار خودش سلاح اتمی در اختیار دارد پس دیگر حق صلاحیت دخالت و مداخله در باره برنامه هسته‌ای ایران را ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
رژیم صهیونیستی جنایتکار خودش سلاح اتمی در اختیار دارد پس دیگر حق صلاحیت دخالت و مداخله در باره برنامه هسته‌ای ایران را ندارد.
۲۲:۴۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
رژیم صهیونیستی جنایتکار خودش سلاح اتمی در اختیار دارد پس دیگر حق صلاحیت دخالت و مداخله در باره برنامه هسته‌ای ایران را ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
آمریکا جنایتکار با غنی سازی ایران مشکل دارد، اما آمریکا جنایتکار به همراه کشورهای اروپایی جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 2015 تاکنون انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای در اختیار ائتلاف متجاوز سعودی داده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
اقدام خصمانه سه کشور اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) در صدور قطعنامه شورای حکام علیه جمهوری اسلامی ایران دخالت و مداخله در امور داخلی است و هم به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است. و این در حالی است که سه کشور اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) از سال 2015 تاکنون به تعهدات خود در برجام عمل نکردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
آمریکا جنایتکار در سال 1397 از برجام خارج شده است پس لطفاً خفه شود و حق اظهار نظر ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
و این در حالی است که دونالد ترامپ بی ادب رئیس جمهور سابق آمریکا جنایتکار به درخواست رژیم صهیونیستی در سال 1397 به صورت غیر قانونی از توافق هسته ای و برجام خارج شده است و هم منشور سازمان ملل را نقض کرده است.

سوال بنده این است که چرا آمریکا جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار و اسرائیل جنایتکار تاکنون در مورد سلاح هسته ای خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری نکردند و هنوز هم همکاری می کنند. پس همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد صلح آمیزهسته ای از همان ابتدا غلط و اشتباه بود.

پس چگونه همچنان مسیر مذاکرات هسته‌ای باز است/ آمریکا و اتحادیه اروپا هر روز ایران را تحریم و تهدید می کنند و هم هر روز در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کنند. مشکلات مردم ایران و کشور ایران از طریق مسیر مذاکرات حل نخواهد شد و حل نمی شود و از سال ۱۳۹۲ تاکنون برای همه مردم ایران ثابت شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
دونالد ترامپ بی ادب رئیس جمهور سابق آمریکا جنایتکار به درخواست اسرائیل و هم دریافت رشوه از عربستان سعودی، امارات وبحرین در سال 1397 به صورت غیر قانونی از برجام خارج شده است پس لطفاً خفه شود و حق اظهار نظر ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
همانطور که شاهد بودیم برجام از روز اول نقض شد و در زمان ترامپ نیز رسماً برجام پاره شد و اروپا نیز از آن تبعیت کرد بنابراین در مجموع قطعنامه صادره از سوی غربی‌ها علیه ایران ارزشی ندارد.
در آستانه یک توافق در وین بودیم که حتی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز خواسته‌های ایران را منطقی خوانده بود، اما در لحظه آخر آمریکا عقب نشینی کرد، بنابراین اگر اروپا و آمریکا با این موضوع منطقی برخورد کنند موضوع به راحتی قابل حل است.
ایران وظیفه‌ای ندارد که فراتر از تعهدات ان‌پی‌تی عمل کند و تا حالا نیز هر کاری که انجام داده برای کاستن از اختلافات است. دنیا امروز تغییر کرده و برای همه نیز این موضوع مشهود است دیگر کشور‌های غربی در شرایط قبل نیستند و غرب تضعیف شده و در مقابل کشور‌هایی مثل ایران، چین، روسیه، هند و برزیل قدرتمند شده اند؛ بنابراین غربی‌ها باید واقع بینانه‌تر به دنیا، منطقه و ایران نگاه کنند و به یک توافق با ایران برسند که نتوانند مانند گذشته آن را زیر پا بگذارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
فعالیت‌های هسته‌ای ایران کاملا قانونی و تحت نظارت آژانس اتمی است سوال اینجاست پس شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی غلط می کند قطعنامه‌های ضدایرانی صدور می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
فعالیت‌های هسته‌ای ایران کاملا قانونی و تحت نظارت آژانس اتمی است
ایران برنامه هسته‌ای خود را مطابق با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و برنامه‌های ملی خود تنظیم می‌کند. برنامه و فعالیت‌های هسته‌ای ایران کاملا قانونی و تحت نظارت آژانس اتمی است.
Iran (Islamic Republic of)
اروپایی‌ها در موضوع هسته‌ای ایران و برجام متهم اول و آخر هستند
۲۲:۳۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
اروپایی‌ها در موضوع هسته‌ای ایران و برجام متهم اول و آخر هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
سیاست‌بازی اروپایی‌ها تمامی ندارد. نماینده اتحادیه اروپا در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی با صدور بیانیه‌ای ضدایرانی ادعا کرد، این اتحادیه همچنان به یک راه‌حل دیپلماتیک برای موضوع هسته‌ای ایران متعهد است. اتحادیه اروپا ابتدا باید جواب کارشکنی خود در اجرای تعهدات برجام را بدهد. این سیاست آنان که دست پیش بگیرند تا پس نیفتند برای ما نخ‌نما شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
تهدید علنی آمریکا علیه برنامه‌های هسته‌ای ایران/ آمریکا جنایتکار دیگر حق صلاحیت دخالت و مداخله در مورد برنامه‌های هسته‌ای ایران ندارد و تاکنون هم نداشته است. آمریکا جنایتکار در سال 1397 به صورت غیر قانونی از توافق هسته ای و برجام خارج شده است و آمریکا با خروج از توافق هسته ای و برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است و پس آمریکا جنایتکار در باره برنامه‌های هسته‌ای ایران متهم است و نه مدعی
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا جنایتکار از سال 1397 تاکنون درک نمی کند، نمی داند، نمی فهمد و توجه نمی کند که دونالد ترامپ بی ادب رئیس جمهور آمریکا جنایتکار در سال 1397 به صورت غیر قانونی و هم بدون پرداخت هزینه از توافق هسته ای و برجام خارج شده است و هم منشور سازمان ملل را نقض کرده است پس آمریکا در مورد توافق هسته ای، برجام و... متهم است و نه مدعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
درپاسخ به متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا جنایتکار
سوال بنده این است که پس چرا آمریکا جنایتکار در مورد سلاح هسته ای خودش تاکنون با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری نکرده است و هنوز هم همکاری نمی کند چرا؟
سوال بنده این است که پس چرا غرب جنایتکار در مورد سلاح هسته ای خودش تاکنون با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری نکرده است و هنوز هم همکاری نمی کند چرا؟
سوال بنده این است که پس چرا اسرائیل جنایتکار در مورد سلاح هسته ای خودش تاکنون با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری نکرده است و هنوز هم همکاری نمی کند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
آژانس حق بازرسی از مراکز نظامی ایران را ندارد
۲۲:۳۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
آژانس حق بازرسی از مراکز نظامی ایران را ندارد
که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مجاز به بازرسی از تأسیسات و مراکز نظامی ایران نیست.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حق انجام بازرسی از مراکز نظامی ایران را ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
رژیم صهیونیستی ۹۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد
۲۲:۳۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
رژیم صهیونیستی ۹۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد
که رژیم صهیونیستی ۹۰کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد و آمریکا در هزینه کردن برای دستیابی به سلاح هسته‌ای در رتبه نخست ایستاده است.
که آمریکا با ۸۰ درصد هزینه در زمینه سلاح‌های هسته‌ای رتبه اول را دارد و هزینه‌های سالانه آن به ۵۱.۵ میلیارد دلار می‌رسد که بیشتر از مجموع سهم سایر کشور‌های مجهز به سلاح هسته‌ای است.
که اسرائیل ۹۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد و در سال گذشته هزینه‌های تسلیحات هسته‌ای را ۲.۴ درصد افزایش داده و حجم هزینه‌های اسرائیل برای سلاح‌های هسته‌ای را سالانه به ۱.۱ میلیارد دلار رسانده است.
آخرین اخبار