پیام سرگشاده مقامات پیشین اسرائیل به کنگره آمریکا/ نتانیاهو نماینده ما نیست

در آستانه سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا، تعدادی از مقامات رژیم صهیونیستی درباره سقوط این رژیم با تداوم نخست‌وزیری نتانیاهو هشدار دادند.نت

 شش نفر از مقامات پیشین و تعدادی از شخصیت‌های رژیم صهیونیستی از جمله «ایهود باراک» نخست وزیر اسبق و «تامیر پاردو» رئیس اسبق سازمان جاسوسی خارجی موسوم به (موساد) در پیام سرگشاده خود در روزنامه نیویورک تایمز، به دعوت کنگره آمریکا از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اعتراض کردند.

براساس این گزارش، نتانیاهو به دعوت کنگره آمریکا، قرار است ۲۴ جولای (۳ مرداد) در این نهاد سخنرانی کند.

در پیام اعتراضی مقامات و شخصیت‌های صهیونیست خطاب به کنگره آمریکا آمده است: دعوت از نتانیاهو یک اشتباه وحشتناک است، زیرا وی اسرائیلی‌ها و کابینه اسرائیل را نمایندگی نمی‌کند و این دعوت، پاداشی برای خربکاری‌ها و افتضاحات ناشی از سیاست‌های او است.

مقامات و شخصیت‌های برجسته رژیم صهیونیستی اعلام کردند: نتانیاهو با سرعت تمام، در حال بردن اسرائیل به سمت سقوط و فروپاشی است.

این مقامات در پیام خود به کنگره آمریکا تاکید کردند: نتانیاهو نتوانست طرحی برای پایان دادن به جنگ غزه و آزادی اسرای اسرائیلی ارائه کند و حضورش در کنگره باید مشروط به حل این دو موضوع و برگزاری انتخابات زودهنگام کنست (پارلمان) اسرائیل می‌شد.

مقامات و شخصیت‌های مخالف نتانیاهو اعلام کردند که وی بزرگترین مانع برای تحقق طرح آمریکایی سازش در منطقه غرب آسیا است.

در این پیام آمده است که نتانیاهو هنوز مسئولیت شکست از مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی را برعهده نگرفته و کماکان مانع ایجاد یک کمیته تحقیق در این باره می‌شود.

سرکوب معترضان صهیونیست توسط پلیس رژیم اشغالگر، تبعیض بین شهرک نشینان در اعزام به خدمت نظامی اجباری و دخالت سیاسی در امور دستگاه قضایی و بخش‌های فرهنگی و علمی از جمله دیگر مواردی است که در نامه مزبور به عنوان ضعف‌های کابینه نتانیاهو ذکر شده است.

در این پیام، علت کارشکنی نتانیاهو در موضوع توافق آتش بس در نوار غزه، نگرانی وی از سرنوشت سیاسی خود بعد از توافق اعلام شده است.

باراک و دیگر مقامات اسبق رژیم صهیونیستی در این پیام اعلام کردند: متحدان راستگرای نتانیاهو از جمله «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی خواهان اشغال نوار غزه و ساخت شهرک در آن هستند و حتی با آتش بس موقت نیز مخالفند.

در این پیام تاکید شده است که کابینه نتانیاهو نسبت به سرنوشت و وضعیت هزاران صهیونیستی که از شمال و جنوب سرزمین‌های اشغالی آواره شده اند، بی تفاوت است.

باراک، پاردو و دیگر شخصیت‌ها و مقامات سابق رژیم اشغالگر قدس از نمایندگان کنگره آمریکا خواستند تا با دادن تریبون به نتانیاهو، به تثبیت جایگاه او کمک نکنند و این دعوتنامه را لغو کنند.

پس از گذشت بیش از هشت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود و به تازگی کشمکش و اختلاف میان فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی و نتانیاهو و ائتلاف حاکم و اپوزیسیون بالا گرفته است.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۲۱:۱۵ ۰۶ تير ۱۴۰۳
برای کنگره فرق نمیکند هرکسبیشتر آدم بکشد اوجایکاهی بالاتر دارد مثل زلنسگی ونتایاهو چون اونا باعث میشوند کارخانه اسلحه سازی رونق پیدا بکند چون اکثر کارخانه داران سناتور کنگره هستند
آخرین اخبار