حماس: آمریکا فعالانه برای برقراری آتش‌بس به اسرائیل اصرار نمی‌کند

نمایندگان حماس معتقدند واشنگتن در حال حاضر فعالانه برای برقراری آتش بس در غزه و تبادل اسرا، به اسرائیل فشار نمی‌آورد.

هاآرتص روز چهارشنبه به نقل از یک مقام فلسطینی گزارش داد که نمایندگان حماس معتقدند که دولت ایالات متحده در حال حاضر فعالانه برای آتش بس و تبادل اسرا فشار نمی‌آورد.

این منبع گفت: حماس انتظار دارد واشنگتن پس از پایان عملیات زمینی خود در شهر رفح در جنوب غزه و خروج نیروهایش از این شهر، فشار بیشتری بر اسرائیل اعمال کند.

پیش از این، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، گفته بود که عملیات رفح به زودی پایان خواهد یافت و در عین حال تاکید کرد که دولتش به پیشنهاد آتش بس ارائه شده توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا متعهد است.

اخیرا پایگاه خبری آکسیوس اعلام کرد که نتانیاهو از طرح پیشنهادی مبادله اسرا با مقاومت در غزه که مورد تایید کابینه جنگ این رژیم هم قرار گرفته بود، صرف نظر کرده است.

پایگاه خبری واللا رژیم صهیونیستی نیز به نقل از یک مقام مسئول اسرائیلی بیان کرد که اظهارات نتانیاهو به احتمال دستیابی به توافق مبادله اسرا آسیب زیادی وارد می‌کند. مقامات اسرائیلی بار‌ها اذعان کرده‌اند که نتانیاهو در چندین مرحله مانع دستیابی به توافق آتش‌بس و مبادله اسرا شده است. آنها نتانیاهو را متهم کردند که وی منافع شخصی و سیاسی خود را بر توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه ترجیح می‌دهد.

نتانیاهو یکشنبه شب اعلام کرد: آماده‌ام به صورت جزئی با حماس توافق کنیم تا بخشی از اسرا آزاد شوند. این مسئله، چیزی نیست که بخواهم پنهان کنم.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: جنبش حماس ، آتش بس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار