وعده تظاهرات بزرگتر در کنیا پس از جان باختن ۲۳ معترض

اعتراضات در کنیا پس از به آتش کشیدن پارلمان و کشته و زخمی شدن معترضان، در روز پنجشنبه بار دیگر انجام خواهد شد.

اقدام پارلمان کنیا در تصویب قانون افزایش مالیات در این کشور باعث خشم عمومی شده است به طوری که معترضان با حمله به ساختمان پارلمان، آن را به آتش کشیدند. این اعتراضات با واکنش تند نیرو‌های امنیتی همراه بوده و شماری از معترضان طی این تظاهرات جان خود را از دست دادند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، معترضان کنیایی امروز (چهارشنبه) وعده دادند به اعتراضات خود علیه قانون افزایش مالیات ادامه دهند. این تصمیم یک روز پس از آن گرفته می‌شود که زد و خورد در بیرون ساختمان پارلمان منجر به کشته شدن ۲۳ معترض شد. 

اکنون نیرو‌های امنیتی کنیا به طور گسترده در خیابان‌ها مستقر شده اند، اما مردم با داغ کردن هشتگ "پنج شنبه شما را خواهیم دید" در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) درخواست اعتراضات سراسری را در کشور مطرح کرده اند. 

رسانه‌های محلی کنیا تایید کردند تظاهرات روز گذشته در ۳۵ شهر بزرگ از ۴۷ شهر کشور در اعتراض به قانون افزایش مالیات‌ها برگزار شده است. 

در کنار ۲۳ کشته، ۳۰ نفر نیز به طور مستقیم هدف گلوله‌های جنگی قرار گرفته و اکنون برای مداوا در بیمارستان‌ها بستری هستند. تنها در نایروبی، پایتخت کنیا کشته شدن ۶ نفر تایید شد. ۲ مقام آگاه همچنین از مراجعه ۱۶۰ زخمی به بیمارستان ملی کنیا خبر دادند و ۲ جسد نیز به این بیمارستان تحویل داده شده است. 

با این حال، مقامات محلی مردم را به آرامش دعوت کرده و از آنها خواسته اند از شرکت در تجمعات بپرهیزند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار