یونیسف: کودکان نوار غزه نیازمند آتش‌بس فوری هستند

صندوق کودکان ملل متحد شرایط کودکان در نوار غزه را اسفناک خواند و خواستار استقرار آتش‌بس فوری در این باریکه شد.

نزدیک به ۹ ماه جنگ در غزه چیزی جز ویرانی و کشتار ده‌ها هزار غیرنظامی برجای نگذاشته است. رژیم صهیونیستی با هدف تکمیل فرآیند نسل‌کشی در این باریکه، مانع از ورود اقلام بشردوستانه به غزه می‌شود که همین امر بحران انسانی در این منطقه را تشدید می‌کند.  

به گزارش الجزیره، صندوق کودکان ملل متحد موسوم به یونیسف درخصوص شرایط کودکان فلسطینی ابراز نگرانی کرد.

این صندوق در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با انتشار فیلمی از کودک ۱۰ ساله فلسطینی به نام شام، نوشت: شام یکی از هزاران کودک فلسطینی است که از سوء تغذیه رنج می‌برد. این کودکان در غزه شاهد فقدان غذای کافی و خدمات درمانی هستند.  

در ادامه این پیام آمده است: شام از سوء تغذیه شدید رنج می‌برد و به خدمات درمانی لازم به منظور درمان بیماری خود دسترسی ندارد.  

یونیسف با اشاره به شرایط بحرانی کودکان غزه و با توجه به ادامه جنگ در این باریکه، می‌افزاید: نبود غذا، آب و اقلام دارویی شرایط بحرانی فلسطینیان را فاجعه بارتر می‌کند. هیچ کودکی نباید شاهد چنین مشکلاتی باشد. کودکان غزه اکنون نیازمند استقرار آتش‌بس فوری برای پایان بخشیدن به منازعه هستند.  

آمار‌ها نشان می‌دهد نزدیک به دو سوم تلفات غیرنظامیان در غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. این درحالی است که به دلیل بمباران بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و نیز جلوگیری از ورود اقلام بشردوستانه از جمله دارو به غزه، کودکان و زنان باردار به خدمات درمانی مناسب دسترسی ندارند. این موضوع خود باعث بروز مشکلات حادتری می‌شود.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار